Pilates: a nyugati ember jógája

Manapság számtalan mozgásforma lehetőség közül választhatunk. Főleg az utóbbi évszázadban jelentek meg az olyan sportolási technikák, amelyekkel kisebb erőfeszítéssel sokkal hatékonyabb eredményt érhetünk el. Ilyen a pilates, amely nem csak testi, de lelki egészségünk megőrzésében is segít. Orosházán egyedüliként Nagyné Tihanyi Boglárka tart edzéseket, de a gyermekekkel is foglalkozik: a kicsiknek gyermekjógát tart, amely a pilates játékosabb verziója. (x)

A huszadik század elején alapított pilates fitnesz módszer a nyugati világ anatómiai ismereteit és a keleti kultúra eszközeit ötvözi, amit a nyugati ember jogájának is nevezhetünk. A gyakorlatok a törzsizomzatból indulnak ki, és elsősorban a mélyizmokat mozgatják meg. Utóbbinak köszönhetően alacsony ismétlésszámmal is látványos eredményeket érhetünk el. A pilates másik fontos funkciója, hogy fejleszti a légzéstechnikát, hiszen légzéshez igazítjuk a mozgás ritmusát – magyarázza Nagyné Tihanyi Boglárka. Mint meséli, számos előnye van a sportnak, amelyet vendégei is észlelnek: a gerinc és ízületkímélő gyakorlatok összetettségéből adódóan hatékony módszer a formásodra, valamint a hajlékonyság és a rugalmasság növelésére. Az edzés részét képezi a relaxáció, amely stresszoldó funkciót tölt be, ezáltal is elősegítve a testi és lelki feltöltődést.

Mozgásban: Bogi adja az instrukciókat, a háttérben pihentető zene szól (Fotó: Rosta Tibor)

– Mindenki azt hiszi, hogy ez intim torna, de nem – mondja Boglárka. Jelenleg heti öt alkalommal, igény szerint tart pilates órákat a Fitt Zone-ban, és az Eri és Andi Fitness Centerben, de az utóbbi időben a szabadtéri edzésekkel is kísérletezett.

Szintén Nagyné Tihanyi Boglárka tartja az egyre népszerűbb gyermekjógát, amely tökéletes mozgásforma a kicsiknek. Az orosházi óvodákban és iskolákban tartott foglalkozásokon általában játékos formában, például állatokat utánozva végzik a különböző gyakorlatokat. Mindez hasonlít a felnőtteknek szóló pilateshez: itt is a légzéstechnikára fókuszálnak, valamint a gerinc és a törzs megerősítésére. Mindkettő rendkívül hasznos: a légzés javítva az oxigénellátást, amely lételemünk, de egyéb sportoknál vagy előadóművészként is használatos, amit nem árt már gyermekkorban elsajátítani. A megfelelő testtartás pedig a mozgáskoordinációt fejleszti.

Gyermekek meditáció közben (Fotó: Rosta Tibor)

S hogy miért érdemes beíratni gyermekünket a tornákra? Mert a mozgás keretében le tudják vezetni a feszültséget, a meditációs körben pedig fel tudnak frissülni és szellemileg is fejlődnek, mindezt úgy, hogy még szórakoznak közben. (x)



Az OrosCafé további használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát. További információ

Amennyiben a beállítás változtatása nélkül böngészel tovább az oldalunkon, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadot a cookie-k használatát.

Bezárás