- hirdetés -

1000 kilométeren úgy tűnik nem. Október 20-án tették közzé az új menetrend-tervezetet, mely szerint 33 vonalon szűnik meg a vasúti személyszállítás.

Kedden tette közzé honlapján a közlekedési minisztérium a jövő évi vasúti menetrend-tervezetet. Eszerint 2010-ben 124 vasútvonalon, 6858 kilométeren lesz vasúti személyszállítás. 33 vasútvonalon, 1024 kilométeren pedig megszűnik a vasúti közlekedés, így spórolnának.

Jövőre 4337 kilométer lesz az úgynevezett országos jelentőségű vasúthálózat hossza. A 124 megmaradt vonalból 2873 kilométeren mindössze 25 vonalat üzemeltetnének tartósan állami megrendelésre. Az elképzelések szerint a többiről  helyben döntenének, több helyen pedig buszok váltják a vonatokat. A szaktárca szerint több éves átalakulási folyamat kezdődik a szárnyvonalak bezárásával, amitől 70 milliárd forint megtakarítás várnak.

Az orosházi állomás nem lesz ilyen üres, megmaradnak a vonalak (Fotó: Melega Krisztián)
Az orosházi állomás nem lesz ilyen üres, megmaradnak a vonalak (Fotó: Melega Krisztián)

A tervezet szerint az országos jelentőségű vonalaktól távol eső megyei jogú városokat (így például Hódmezővásárhelyt) autóbusszal kell bekapcsolni az országos közlekedésbe, hasonlóan az említett vonalaktól távol eső kisebb városokhoz. Az elképzelések szerint az alapvetően sugaras vasúthálózatból adódó hiányos kapcsolati rendszert az autóbusz-hálózat egészítheti ki. A menetrend-tervezet még egyeztetés alatt áll, véglegesítési határideje október 31.

A közlekedési tárca honlapján a busz és vonat utasforgalmát is összehasonlították a 2007-es felmérésben. Eszerint Orosházán a napi átlagos autóbusz utasforgalom 4658 fő, a napi átlagos vasúti utasforgalom 581 fő volt.
Az átalakítások a menetdíjak és kedvezmények rendszerét is érintik a későbbiekben.

A tárca eredetileg jóval több vasúti kilométer felszámolását tervezte, ami ellen városunkban is tiltakozott Fetser János és a Jobbik is. A bezárásra ítéltek között volt a Mezőtúr–Orosháza–Mezőhegyes–Battonya közötti, az Orosháza–Szentes–Kiskunfélegyháza és a Kisszénás–Kondoros közötti vonal is. E háromból a Kisszénás-Kondoros vonalat zárják be, így városunkat közvetlenül nem érinti a szárnyvonalak bezárása.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.