- hirdetés -

Immár másodszor jutott el a Fesztivál Akadémia Budapest országjáró mesterkurzus sorozata Orosházára, a Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskolába.

Még az őszi időszakban Perényi Eszter hegedűművész, Győri Noémi fuvolaművész és Kemenes András zongoraművész tartott órákat a tehetséges növendékeknek. A nagy érdeklődésre való tekintettel ezért most tavasszal is folytatták a megkezdett munkát, március 8-án Kokas Katalin hegedűművész látogatott Orosházára, aki annak idején férjével, a szintén hegedűművész Kelemen Barnabással közösen indította útjára ezt a programot a magyar zeneoktatásért, a zenetanárokért, a magyar zene jövőjéért. Céljuk többek között támogatni, inspirálni a pedagógusokat és a zenét tanuló gyerekeket.

A programhoz már számos művész csatlakozott, hogy Magyarország minden régiójában és a magyarlakta határon túli nagyvárosokban ingyenes mesterkurzusokat, továbbképzéseket tartsanak diákok és tanáraik számára térítésmentesen. Így jutott el ez a program ismét a Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskolába, de összességében is közelít a mesterkurzus sorozat a századik eseményhez.

– Ez egy nagy előny számunkra is, hiszen nekünk többnyire Budapestre kell feljárnunk egy-egy kurzust meglátogatni és részt venni rajta, viszont megkönnyíti a helyzetünket, hogy a többi régióba is leutaznak a sorozat kitalálói, pedagógusai – tette hozzá Jankó Zita, a Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola hegedűtanára.

A kurzus során hangsúlyozták, hogy az alapfokú zenei intézményeknek nem elsődleges feladata, hogy minden növendékből hivatásos zenész váljon, de a mesterkurzuson ugyanolyan szívesen foglalkoznak olyan gyerekekkel is, akik nem zenei pályára készülnek. Emellett természetesen a különleges tehetségű gyermekek fejlődését, tanulmányaikat is támogatják. Ezek közé tartozik a Nemzetközi Hubay Jenő Hegedűverseny vagy a Fehér Ilona Nemzetközi Hegedűverseny, valamint az ezek során megrendezett mesterkurzusok is.

Kokas Katalin elégedetten nyilatkozott látogatásáról.
– Nagyon lelkesek a gyerekek, úgy érzem, nagyon jól veszik a lapot, pedig nem az életkoruk alapján közelítek feléjük, hanem a zene irányából. Tehát, ha Vivaldit tanítok, teljesen mindegy, hogy a gyermek 6 vagy 18 éves, Vivaldi a központi figura, de úgy érzem, hogy mindannyian nagyon szeretnék megoldani ezeket az egyébként nem gyerekeknek való feladatokat. A tanítás mellett a kurzus lényege, hogy a kollégákkal is beszélgessünk arról, hogyan lehet igazi örömet adni azzal, hogy zenélünk – tette hozzá.

fotó: Nagy Kristóf

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.