- hirdetés -

A TRX és a funkcionális tréning alkalmazása az iskolai testnevelésben címmel tartott bemutató foglalkozást és szakmai konzultációt Marton Richárd, a Táncsics Mihály Gimnázium pedagógusa. Az Oktatási Hivatal Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ bázisintézményi programjára február 19-én várták az érdeklődőket.

Négy település, tíz iskola, huszonegy pedagógus és az intézmények tanulói vettek részt a február 19-i bemutató foglalkozáson a Táncsics Mihály Gimnáziumban. Az eseményt Árusné Erős Krisztina igazgató nyitotta meg. – A TRX használata és oktatása iskolánkban valósul meg először szervezett formában. Marton Richárd testnevelő tanár mesterprogramját a tanórák keretében ismerhetik meg a diákok. Mindez 2021-ben indult és az első osztály 2025 decemberében végez – ismertette az igazgatónő.

– Minden sportági képzés alapja, hogy megfelelő kondicionális és koordinációs képességekkel rendelkezzenek a gyerekek. Digitalizált világunk egyik káros velejárója a mozgásszegény életmód. A mostani iskoláskorú generáció több órát tölt naponta akár az iskolapadban vagy bármilyen más info-kommunikációs eszköz előtt. Ennek velejárója a nem megfelelően erősített és felépített izom- és csontrendszer, amelynek hiánya tartáshibákat, hanyagtartást, hypertoniát, diabetest, támasztó szervrendszeri egészségkárosodást okozhat – kezdte bemutatóját Marton Richárd.

A TRX edzést éppen azért választotta, mivel a felsorolt problémák megelőzésére alkalmas. A mozaikszó (Totalbody Resistance Exercise) jelentése teljes testsúllyal végezhető gyakorlatok. A testnevelő tanár véleménye szerint pedig a TRX és funkcionális tréning eszközeiben – mint a kézisúlyzó, a kettlebell, az ugrálókötél – olyan potenciál van, melyet ki kell használni a diákok megfelelő testi fejlődésének érdekében.

– A mesterprogram megvalósítása során a nyolcosztályos gimnáziumi képzés jelenleg 9/8 osztályos tanulói ismerkednek meg a TRX és a funkcionális tréning sporteszközeivel, illetve a velük végrehajtható feladatokkal. A cél az egészségtudatos életmód, a rendszeres testmozgás igényének kialakítása a programban résztvevő diákoknál. Olyan innovatív módszer bevezetése, amely még hatékonyabbá, eredményesebbé és érdekesebbé teszi az iskolai testnevelést – hangsúlyozta a Táncsics pedagógusa.

A diákok a mesterprogram első felében ismerkednek meg a TRX-szel, majd az utolsó három évben a funkcionális tréning eszközeit is megtanulják helyesen használni. A program végére a tanulók képesek lesznek önállóan is egy teljes testet átmozgató edzésprogramot összeállítani.

Kiemelt kép: Nagy Kristóf

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.