- hirdetés -

Több mint egy éve már, hogy az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola tanára, Tóth Margit Erika, ének-zene szakos pedagógus a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Juhász Gyula Pedagógiai Karán óraadó tanári állásban oktat főiskolai hallgatókat.

Tóth Margit először azt mesélte el, hogy milyen előzménnyel született meg az együttműködési megállapodás a két intézmény között.

– A felkérést a Vörösmarty iskola maholnap 70 éves ének-zenei tagozatának köszönhetem. Az itt folyó emelt szintű oktatás, az ének-zenei képzés eredményeit ismerve Dr. Fizel Natasa az SZTE JGyPK Alkalmazott Pedagógiai Intézetének intézetvezető főiskolai docense személyesen tett látogatást az iskolában, ami még jobban megerősítette a szegedi egyetem kollégáinak együttműködési szándékát. A JGyPK képzésén a tanító szakos hallgatók szabadon választhatnak műveltségterületet, azaz olyan tantárgyat, amit az alsó tagozaton túl az 5. és 6. évfolyamon is taníthatnak. Ezért nagyon szerencsésnek tartom őket, mert ez a választási szabadság, ami kevesek sajátja, a leginkább segíti a kiteljesedésüket.

Az ének-zene tantárgy módszertanának oktatásában az egyetem is és mi is a legtöbb segítséget szeretnénk megadni a hallgatóknak, hiszen a jól képzett és lelkes pedagógus gyerekek százainak mindennapjait teszi szebbé. Nagy megtiszteltetésnek és kiemelten értékes elismerésnek tartom mind a jelenlegi pedagógusok, mind a pályájukkal hírnevünket öregbítő egykori kollégák számára, hogy a mi iskolánkra esett a választás – árulta el.

Az iskolában és az egyetemen való tanítás persze több dologban különbözik, de több területen gazdagítja is egymást. Mint mondta, hallgatói kivételesen szép pályára készülnek, akár alsós gyerekeket, akár felsősöket fognak tanítani. A korosztályok közötti különbségekhez alkalmazkodniuk kell. Egészen más tempót, szóhasználatot, irányítást igényel egy kisiskolás mint egy kamasz, hiszen nem csupán a magasságuk, hanem az érettségük, érdeklődésük, motivációjuk is egészen eltérő.

A felnőttoktatás Margit számára egy új, izgalmas területet jelentett, és a vártnál is jobban élvezte. Fontosnak tartja, hogy a csoportban, maguk között is gyakoroljanak, ezért nem csupán beszélnek a módszerekről, hanem kipróbálják a gyakorlatokat, így láthatja, hogy felnőtteken is milyen jól működik az ének, a játék, a ritmus energetizáló, stresszoldó, együttműködésre késztető és örömet fakasztó ereje. Ez a két féléves munkafolyamat a hallgatókkal együtt őt is inspirálta.

– A vizsgaidőszak után hamarosan indul a tanév második féléve, ahol hallgatóimmal folytatjuk az ősszel megkezdett munkát. A Vörösmarty iskolában a tanítás és a Kicsinyek Kórusa énekkar karvezetése mellett a leendő első osztályosok meghallgatására készülünk, hiszen a művészet, a zene és ének iránt érdeklődő nagycsoportos óvodások február 13-án, kedden és 14-én, szerdán az iskolánkban tartott meghallgatáson jelezhetik az a „A”, azaz ének-zene emelt szintű oktatást folytató osztályunkba történő felvételi szándékukat – számolt be jelenlegi feladatairól, dolgos hétköznapjairól.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.