- hirdetés -

A Digitális Témahét ideje a résztvevő intézményekben hagyományosan az április 8-12. közötti időszak. A Vörösmarty Mihály Általános Iskola idén már a nyolcadik alkalommal csatlakozott a kezdeményezéshez, ezúttal a költészet napjához alakítva a témahetet.

A program fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A Digitális Témahét fontos törekvése, hogy a digitáliskompetencia-fejlesztés az informatikaórán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A résztvevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket technológiával támogatott tanulás során.

A Vörösmarty iskolában, mint innovatív és emelt szintű digitális kultúra tantervű osztállyal rendelkező intézményben minden évben nagy szervezés előzi meg a hetet. A székhelyintézmény az idei évben a költészet napjához kapcsolódóan valósít meg programokat. Több feladat és több tantárgy bevonásával készülnek a projektek. Minden nap más és más költővel kapcsolatos anagrammát kell megfejteniük a tanulóknak.

De hogy ki is a napi költő? Azt az épületben rejlő Q-kódok betűiből kell kitalálniuk. A tantárgyi órákon is digitális eszközök alkalmazásával kapcsolódnak a témahéthez. A digitális kultúra órákon idővonalat készítenek egy adott költő életrajzához Canva vagy StoryMapJS használatával, videót hoznak létre, mely egy író életét mutatja be, mémeket készítenek a napi költőhöz, MI képgenerálás történik a költők egy-egy verséhez, illetve a mesterséges intelligencia segítségével egy-egy verset az adott stílusban megzenésítenek, vagy anagrammát készítenek a napi feladathoz.

Részt vesznek emellett több osztállyal is a II. Nagy Kódvadászatban, ahol a logikai feladatok megoldása vár a tanulókra. Történelem órán képeslapot készítenek a költők utazásához. Angol órán robotot – Ozobot – programoznak be, ami a háttérben hallatszó, a költő egy megzenésített versére táncol. Serleget készítenek 3D-ben, amit ki is nyomtatnak 3D nyomtatóval technika és tervezés órán.

Ezeket a serlegeket kapják majd a témahetet követően az eredményhirdetésen a legtevékenyebb tanulók. Az adott költőről puzzle-t is készíthetnek, amit szeretnének lézervágóval kivágni. A rajz és vizuális kultúra órán pedig Bee-bot pályát terveznek vagy rajzolnak, ami a költők életútját mutatja be.

– A diákok számára versenykihívást is tettünk közzé, melyek között szerepelt az is többek között, hogy készítsenek Tik-Tok duettet, hozzanak létre képregényt egy kedves versükhöz, készítsenek fotót mai tájjal a heti költők egyik verséhez, valamint aki írói vénával rendelkezik, saját maga is írhatott költeményt – írta megkeresésünkre az iskola.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.