- hirdetés -

A Vörösmarty Mihály Általános Iskola tehetséggondozó műhelyfoglalkozásán szabadulószobát szervezett általános iskolás csapatoknak. A DigiCool nevet viselő program részeként április 24-én a város több különböző pontján oldottak meg fejtörő feladványokat a tanulók.

A Vörösmarty iskola a DigiCool programot 2021-ben indította el. A tehetséggondozó műhelybe a digitális világ rejtelmeit mélyebben megismerni szándékozó, valamint a matematikai-logikai és digitális területeken tehetséges tanulókat várták. – A város az iskolái számára tehetségműhelyre adott lehetőséget, támogatja az adott iskolára jellemző egy-egy tehetséggondozási tevékenységet. A Vörösmarty iskolában az informatikát helyezzük előtérbe. A gyermekek a város több iskolájából járnak hetente egy alkalommal a tehetségműhely foglalkozásaira, ahol többek között programozást, kódolást, robotikát tanítunk. Egy izgalmas szabadulószobával készültünk a mai napra – mondta el Orosz László igazgató.

A szabadulószoba menetrendjét Csoh Anita pedagógus ismertette. Az általános iskolás csapatok egy menetlevél utasításait követve jutottak el a főtér környékén lévő feladványpontokra. A kérdésekre válaszolva egyre közelebb kerültek a végső, kincsesládát nyitó feladványhoz. Az egyik ilyen kérdés volt például az, hogy milyen funkciót töltött be annak idején a mai főtér helye? (Piac volt. Erről itt írtunk korábban – a szerk.) A gyerekek nagy izgalommal vágtak neki a feladatok megoldásának, a legügyesebbek élményekkel és a kincsesládába rejtett meglepetéssel tértek haza.

A menetlevelet tanulmányozza az egyik csapat (fotó: Nagy Kristóf)

A Vörösmarty iskolában nagy hangsúlyt fektetnek az informatika oktatására, illetve a legújabb technikai eszközök megismertetésére, ezáltal az itt tanulók naprakész tudás birtokába jutnak. Orosz László igazgató kiemelte, az iskola tanulóival részletesebben, nagyobb óraszámban foglalkoznak a tehetségműhelyeken feldolgozott témákkal. A gyerekek körében népszerű a 3D-tervezés és nyomtatás, a kiadványszerkesztés, a drónozás, továbbá 360°-os kamerával is készíthettek már filmeket a diákok.

– Az informatika folyamatosan fejlődik, mi, pedagógusok igyekszünk tartani a lépést mind a tananyag, mind a rendelkezésre álló eszközök terén. A gyerekek sok ismerettel, de olykor téves információkkal, nem rendszerezett tudással érkeznek az iskolába, a mi feladatunk az, hogy mindezt rendszerbe foglaljuk. Az adatvédelem és a biztonságos internethasználat témakörére szintén nagy hangsúlyt fektetünk. Felhívjuk a tanítványok figyelmét, hogyan csökkenthetik az áldozattá válás kockázatát, miként vigyázzanak személyes adataikra, az online térben hogyan lehet biztonságosan dolgozni, vagy éppen később pénzügyeiket intézni. A projektheteink kapcsán a pénz hetében többek között az online térben jellemzően előforduló pénzügyi csalások veszélyeit is áttekintettük – tette hozzá Orosz László igazgató.

galéria: Nagy Kristóf

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.