- hirdetés -

A sport és az egészség fogalma szinte már kéz a kézben jár. A Táncsics Mihály Gimnáziumban is nagy hangsúlyt fektetnek a rendszeres testmozgásra. Marton Richárd pedagógus mesterprogramja is ezt szorgalmazza, melynek címe: A TRX oktatása és a funkcionális tréning oktatása az iskolai testnevelésben, melynek köszönhetően a diákok kicsit kiszakadhatnak a klasszikus testnevelés órákból és új edzésformákat ismerhetnek meg.

Ötéves ütemtervének első szakaszában a TRX-szel ismerkednek a diákok Marton Richárd pedagógus mesterprogramján. A Táncsics tanára két évvel ezelőtt állt elő az ötlettel, hogy megreformálja kicsit az iskolai testnevelés órákat.

– Lassan már 15 éve foglalkozom a TRX-szel, innen jött az ötlet, hogy mindezt a tudást a mesterprogramomba is beépítsem. A programom neve: A TRX oktatása és funkcionális tréning oktatása az iskolai testnevelésben. Ennek első két éve kimondottan a TRX-szel foglalkozik, majd a funkcionális edzés eszközeivel – kettlebell, kézisúlyzó, homokzsák, medicinlabda – tanulnak meg helyesen dolgozni a diákok – ismertette Marton Richárd. – A tanulókkal a nyolcadik osztály második félévében kezdtük meg a programot, így pont az érettségi előtt végzünk majd, így szemmel látható lesz a változás. Az ötödik év végére el fognak jutni egy olyan szintre, hogy egy komplett edzést végig tudnak majd csinálni helyesen – tette hozzá.

A Táncsics pedagógusa úgy látja, a gyerekek élvezik a gyakorlatokat, hiszen ezzel kicsit megtörik a klasszikus testnevelés óra is, és egy olyan ingereket kapnak, amelyek teljesen újak számukra. Ezáltal pedig mozgáskultúrájuk is szélesebbé válik, így például felnőtt korukban könnyebben választanak majd olyan mozgásformát, melyet szeretnek.

– Szerintem nagyon jó, hogy van erre lehetőségünk az iskolán belül. Kicsit erősítjük magunkat, és nem csak játszunk például a testnevelés órán. Lassan másfél éve, hogy elkezdtük, és látszik is a fejlődés. Nem tudom fizikailag változtam-e, de azt vettem észre már könnyebben megy a feladatok szabályos végrehajtása. Emellett az is jó, hogy több mozgásformát ismerünk meg. Eddig az összes feladattípus tetszett, kíváncsian várom milyen lesz a program második fele – mondta S Nagy Péter Áron, a Táncsics gimnázium 9/8. osztályos tanulója.

Habár a tanuló úgy fogalmazott, fizikailag nem tudja erősödött-e, Marton Richárd pedagógus meglátása az, hogy igenis látszik a diákokon a fejlődés, a program végére pedig egy jó összehasonlítás lesz megnézni, mennyi mindent értek el az öt év alatt.

Fotók: Nagy Kristóf

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.