- hirdetés -

Első ízben rendeztek Európa-kupa versenyt az autómodellezők számára a franciaországi Hanvec városában, ahol két budapesti versenyző mellett az Orosházi Modellező Klub két autósa, Pap János és Gibala Ferenc képviselte a magyar modellezősportot.

Öt ország, mintegy nyolcvan versenyzője mérte össze tudását és autóik erejét a francia városban.

Startol a mezőny. Az első néhány kanyarban nagy a kavarodás (Fotó: Pap János)

A nem mindennapi vállalkozásra egy lakóautóval utaztak a srácok és a kísérők. Négy napig tartott az út. Úgy gondolták, ha már ilyen messze eljönnek, akkor lássanak is valamit Franciaországból, a nevezetességekből. A több megállóval tarkított 2400 kilométeres út után, múlt pénteken érkeztek meg a helyszínre. Mint mondják, az első, a pénteki nap olyan ismerkedésféle. Ismerkednek a versenyzők a pályával, a körülményekkel és persze zajlik a szabadedzés, autók beállítása a szombati időmérőre.

Az első két napon rengeteget szereltek az orosházi srácok (Fotó: Pap János)

– Én gyakorlatilag egy új autóval érkeztem, amit előtte még nem vezettem, csak a motor volt ismerős. A pályát is meg kellett tanulni és az autót is. Rengeteget kellett szerelni, állítgattam a futóműveket, difiket, fékeket. Próbálgattam, melyik beállítás lenne ideális. Ez még szombaton is tartott az időmérők alatt. Szombat estére, az időmérők végére állt össze az autó úgy, ahogy én szeretem, de ekkor már az elért hetedik rajthelyen nem maradt idő javítani. Jani barátom a nyolcadik rajthelyet csípte el – meséli Gibala Ferenc.

Verseny közben a magyarok. Ketten a fővárosból és ketten Orosházáról (Fotó: Pap János)

Vasárnap három döntő futamot rendeztek, ahol a szombati rajtsorrendben startolhattak az autók. Ezek között sok különbség van, hisz mindössze az volt kikötve, hogy 29 és 32 köbcenti lehet a motor henger űrtartalma. Aztán, hogy ebből ki, mennyit tud a tuninggal kihozni, az az ő dolga. Pap János egy gyári tuning motorral indult, Ferinek széria gyári motorja van, csak – ahogy mondja – kicsit „megreszelgette”.

A technika, benne a „kicsit megreszelt” motor (Fotó: Pap János)

János az első, esős versenyen a nyolcadik helyről rajtolva az ötödik pozíciót csípte meg, a második futamon hetedik és a harmadikon nyolcadik helyen végzett. Itt már voltak kisebb technikai gondjai, de az összetett hatodik hellyel így is meg volt elégedve. Gibala Ferenc számára még szebben alakult a verseny.

– Szombat este összeállt az autó, megtaláltuk az optimális beállításokat és ez vasárnap be is igazolódott. Az első, esős versenyen igyekeztem a rajtnál jól helyezkedni és átsiklani az előttem startolók közt, hogy az esetlegesen kialakuló csetepatékból kimaradjak. Ez sikerült és az autó is azt adta, amit vártam. A második versenyen már száraz volt a pálya, de itt is a hetedik helyről kellett felkapaszkodni. Ott harmadik lettem, a harmadikon pedig kicsit balszerencsés körülmények közt negyedik. Ez utóbbi futamon egy pesti sráccal küzdöttünk, kilincs a kilincsen, amikor az egyik lesipuskás francia – kihasználva, hogy egymással voltunk elfoglalva – egy óvatlan pillanatban beelőzött mindkettőnket és befutott a második helyen. A három futam összesített eredményhirdetésénél a dobogó harmadik fokára állhattam fel végül. Azt hiszem, letettük a névjegyünket az európai mezőnyben is – idézi fel az orosházi pilóta.

Az Európa-kupa harmadik: Gibala Ferenc (Fotó: Pap János)

A szervezők és a jelenlevő modellgyártók egyöntetű véleménye szerint, az Európa-kupa beváltotta a hozzáfűzött reményeket. Jövőre biztosan folytatása következik. Hogy ezen a helyszínen, vagy másikon, esetleg több országban is, még nincs eldöntve, de mindenképp folytatják. Ugyancsak nagy elismeréssel nyilatkoztak a magyar versenyzők teljesítményéről (és nem csak a finom szilva pálinkájuk miatt).

Az orosházi srácok számára nagy élmény volt a francia túra és – mint mondják – ha sikerül a megfelelő támogatókat megtalálni, jövőre is ott lesznek.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.