- hirdetés -

Lassan két éve, hogy az orosházi autocross résztvevői üzemeltetik a városunktól mintegy 350 kilométerre fekvő nyírádi versenypályát. Az elmúlt hétvégén második alkalommal rendeztek Európa-bajnoki futamot.

A többszörös magyar bajnok és Európa-bajnoki ötödik ralicross versenyző, az orosházi Kárai Tamás a múlt hétig aktív szervezője volt az Eb futamnak. A hét végére visszaváltozott autóversenyzővé és – mint mondja – semmivel nem foglalkozott a versenyzésen és az autón kívül.

– Ilyenkor én nem vagyok a pályán senki és semmi, csak egy versenyző. Feleségem, Mónika és a Nyírád Racing Center igazgatójaként, Gyuris Orsi kezében van az irányítás és a résztvevő csapatok is hozzájuk fordulhatnak, ha valami óhajuk, sóhajuk van. A szervezés miatt az elmúlt két hónap elég húzós volt, mert a világbajnoki naptárba bekerült kínai futam miatt módosult az Európa bajnokság versenynaptára és emiatt a mi versenyünk kb. egy hónappal került előrébb. A pálya új lelátóinak csak a fele készült el. Az utolsó heteket, napokat már nem szerettük volna építéssel, csak a meglevők szépítésével, csinosításával tölteni. Béreltünk két, háromszázötven fős mobil lelátót, így több, mint négyezren követhették a versenyeket a pálya széléről. Az elmúlt év során javítottunk a pályán, biztonságtechnikai eszközöket tökéletesítettünk. A tavalyi volt az első Európa-bajnokság, amelyet mi rendeztünk. Igyekeztünk az akkori „gyermekbetegségeket” kiküszöbölni és úgy tűnik sikerült, mert a visszajelzések szerint ez már sokkal jobb versenyhétvége volt – foglalta össze Tamás.

Kicsit másképp néz ki az új gép, mint a tavalyi (Fotó: Kárai Motorsport)

Maga a verseny Tamás részére nem azt adta, amit ő és a csapata várt. Technikai hibákkal kellett megküzdeniük.

– Az első napon egy elektronikai probléma miatt kissé túlmelegedett a hűtőfolyadék. Ezt megpróbáltuk kiküszöbölni. Az új autót – mivel nem régen lett kész – viszonylag keveset tudtuk tesztelni és ez a második napon ütött vissza. A motorunk nagyon erős, de mint kiderült volt egy gyengébb láncszem. Az egyik hátsó kardán elszakadt. Ennek ellenére hatodikként bejutottunk az elődöntőbe. Itt kettészedték a mezőnyt és az elődöntő futamom harmadik helyéről rajtolhattam. El is jöttem jól, második helyen fordultam az első kanyarban, de az utolsó pillanatra lettünk kész a javítással, a kocsi nem volt 100 százalékos, például nem működött a kézifék és a középső kar, amivel a hajtást tudom oldani. Volt egy kontakt is, szóval nem sikerült a döntőbe jutni. Végül a mi kategóriánkat egy lett versenyző, Janis Baumanis nyerte – meséli a pilóta.

Megtudtuk, hogy az új autóval másfél hét múlva egy teszt sorozat erejéig újra Nyírádra látogat a Kárai Team, hogy az autó eddig elmaradt finomhangolásait elvégezzék. Ezután lesz egy magyar bajnoki futam, ugyancsak a nyírádi katlanban, ami jó alkalom lesz az autó élesben történő kipróbálására és június közepén pedig, remélhetőleg már egy tökéletes versenyautóval utaznak Portugáliába, Európa-bajnoki futamra.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.