- hirdetés -

Kárai Tamás az idei versenyévben megszerezte ötödik magyar bajnoki címét a ralikrossz szakágban, az Európa-bajnoki összetettben pedig az ötödik pozícióban zárta az évet. A kiváló orosházi autóversenyző értékelte az évet.

Az év elején már látható volt, hogy nehéz évre számíthat a ralikrossz Európa-bajnokság mezőnye, hisz a benzines autók részére kiírt világbajnoki versenysorozatot megszüntették és azok a top pilóták, akik nem ültek át az elektromos autóba, mind az Európa-bajnokság, amúgy is nagyon erős mezőnyét gyarapították, vb szintű autóikkal együtt.

– Jöttek át az Eb mezőnyébe az Audi Motorsporttól, a Hyundaitól, a Peugeottól, Ide, Marklund és Bakkerud szintű pilótákkal. Nyirádon indult az Eb-szezon. Sokat dolgoztam, hogy jól sikerüljön a rendezvény. Ez jó is lett, csak az én versenyem nem, nem jutottunk be a döntőbe. Egy teljesen új lebonyolítási rendszerint zajlott a verseny, amit még a mai napig is nehezen látunk át. A szezon többi helyszínére (Riga, Portugália, Belgium) úgy gondoltam, hogy be tudunk kerülni a döntőbe, hisz az autó beállításai is összeálltak hellyel-közzel és a pályákat is ismertem. Jók voltak ezek a versenyek számunkra, de a dobogóra nem sikerült felállni, ami az előző évben azért sikerült. Volt öt-hat olyan profi versenyző, aki technikában és versenyzői tudásban is minimálisan felettünk állnak. Ezeknek a fiatal versenyzőknek – velem ellentétben – csak az a dolguk, hogy edzenek, gyakoroljanak és versenyezzenek. Ráadásul azokkal az autókkal, amelyeknek a világbajnokság során megtalálták az optimális beállításait, aztán többüknél ott a gyári háttér is. Ennek ellenére fel tudtuk velük venni a versenyt, de egy-két tizedmásodperccel azért jobbak voltak. Optimális esetben egy hellyel lehetett volna előrébb végezni, de ha valaki az év elején azt mondja, hogy ötödik helyen végzek, aláírtam volna, mert van az a négy, öt pilóta, akiket nagyon nehéz megverni – foglalta össze az Európa-bajnoki szereplést Kárai Tomi.

„Air Kárai” (Fotó: Kárai Motorsport)

A magyar bajnokságot ebben a szakágban ötödször (!) nyerte meg az orosházi pilóta. Itt egyetlen komoly ellenfele volt az idei szezonban, a fiatal és rendkívül tehetséges Benyó Máté személyében, aki a szezon második felére be tudott szerezni egy ütőképes autót, és már szorossá tudta kettejük küzdelmét tenni.

– Az utolsó verseny döntőjét nem tudtuk megnyerni. Talán az igazi motiváció hiányzott, hisz az összetett bajnoki cím már versenyekkel ezelőtt meg volt. Nem tudom, hogy jövőre elindulok-e ebben a versenysorozatban. Kevés is az induló, meg a színvonal sem mérhető egy Eb-hez. Úgy gondolom, hogy az Európa-bajnoki futamok mellett inkább – a fejlődés érdekében – inkább elindulok francia, vagy skandináv nemzetközi versenyeken. Szeretnék fejlődni és ennek érdekében azt is tervezem, hogy a nemzetközi versenyek mellett igénybe veszem valamelyik nemzetközi top versenyző segítségét is. Sok függ a mezőnytől. Ha mostani ötödik helynél feljebb tudnék végezni, akkor elégedett lennék, illetve szeretnék jövőre újra dobogóra állni valamelyik Európa-bajnoki futamon – mondja a jövőről a pilóta.

A Kárai Motorsport csapata (Fotó: Kárai Motorsport)

Mint megtudtuk Kárai Tamás és csapata minden lehető erőfeszítést megtesz a siker érdekében. Már épül a jövő évi versenyekre az új Audi. Ezen még motorikusan és a futóművet illetőleg van egy-két fejlesztés, amit be kell fejezni. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor az Eb mezőnyében is ütőképes autóval állhatnak a rajtrácsra.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.