- hirdetés -

A cserkészélet izgalmával, konkrétan a GeoCsero játékkal ismerkedtek meg ezen a héten a székácsosok. A résztvevő osztályok kincset kerestek Gyopároson. A célig egy hat állomásból álló, trükkös feladatokkal tarkított akadálypálya teljesítésével juthattak el a gyerekek.

Az orosházi cserkészraj kinevezett vezetője, Patakfalvi János fogadta a Magyar Cserkészszövetség Budapestről érkező felnőtt tagjait, akik egy különleges projekt keretében járják az országot.

– A Magyar Cserkészszövetség három évvel ezelőtt kezdett bele az Imre herceg terv – közelebb egymáshoz című Európai Uniós projektbe – kezdte Jakab Rita, a projekt szakmai vezetője. – A kincskeresést minden gyermek szereti, ezért hoztuk el a GeoCsero játékot az orosháziaknak. A tájékozódás a cserkészek egyik legfontosabb tudása, eszköze. Amikor a természetben kirándulunk, akkor is szeretjük tudni, merre tartunk, anélkül, hogy elővennénk egy GPS-t. Azáltal, hogy végigmennek a gyerekek a pályán, fejlődnek ők is, és a csapattagok között lévő kapcsolat is – emelte ki.

A kincskeresés előtt „klasszikus” cserkészjátékokkal ismerkedtek a gyerekek (Fotó: Horváth Bence)

Játékos, egyszerű feladatok, de mindben van valami „cserkészes”

A projektnek két nagyon fontos célja van, az egyik, hogy a hazai cserkészetet erősítse, a másik pedig, hogy népszerűsítse azon gyerekek, fiatalok körében, akik még nem részesei ennek. A cserkészélet alapvetően Budapesten és környékén sűrűsödik, de eme projekt jóvoltából eljuttatják annak egy-egy szegmensét az ország több pontjára is.

Az állomásokat háromfős csoportok teljesítették, közös erővel, csapatmunkával (Fotó: Horváth Bence)

– Mostanában – főként a pandémia idején – a gyerekek be vannak zárva/zárkózva a szobájukba, a netes játékokba. De a cserkészvezetők kiviszik őket a természetbe, ahol meg tudják élni a kalandot, a kihívást, azt, hogy piszkosak legyenek. Jól érzik magukat, miközben biztonságban vannak – mondta Arany János, Magyar Cserkészszövetség szakmai munkatársa. – A gyerekek a szociális készségeket közösségeben tudják megtanulni. Amit mi alkalmazunk, az egy nonformális pedagógiai módszertan, vagyis nem az iskolában és nem frontális oktatással, hanem játékkal, természetjárással, táborozással mutatjuk meg a gyerekeknek azokat az értékeket, melyek a közösségben, az egymáshoz való kapcsolódásban rejlenek. Cserkészként hallgatni tudnak egy néhány évvel idősebb vezetőre – aki mondjuk egy nem strukturált közösségben a bandavezér lenne – és ezáltal képesek dolgozni a jellemükön, és épp azokat a fantáziákat mozgatják meg, melyeket egyébként is szeretnének. Ha belekóstolnak, ez a világ nagyon vonzó lesz a számukra, hiszen tele van kalandokkal – emelte ki.

A GeoCsero kincskereső játék előtt az indító állomásokon a gyerekek kaptak egy rövid felkészítést, így ismerkedtek meg alapszinten a tájoló, az önmértékek és a cserkész útjelek használatával. Ezt a megszerzett tudást aztán a gyakorlatban is alkalmazniuk kellett. A hat állomásból álló akadálypályán trükkös feladatok megoldásával jutottak egyre előre, míg végül eljutottak a kincses ládáig, melyben apró ajándékokat találtak.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.