- hirdetés -

Sokakban kettős érzést váltott ki az iskolaőrök megjelenése. Voltak, akik félelmet keltő erőként tekintettek rájuk, és nem nézték jó szemmel, hogy ez év szeptemberétől több iskolában is részei lettek a gyerekek életének. Ennyi idő és tapasztalás után viszont bebizonyosodott, jelenlétük több helyzetben is hasznos lehet.

A Czina Sándor Tagintézményében, a Rákóczitelepi Tagintézményében szeptember óta iskolánként egy-egy iskolaőr segíti a munkát.

– Az iskolaőrök jelenléte az intézményben biztonságérzetet adó, nyugalmat keltő mind a pedagógusok, mind a tanulók számára – kezdte Orosz László, a Czina és a Rákóczitelepi tagintézmények igazgatója. – Segítőkészek, a gyerekek is bizalommal fordulnak hozzájuk, a tanulók biztonságban érzik magukat mellettük. Megtalálják a hangot a diákokkal, a gyerekek elfogadták jelenlétüket, sőt tisztelik és szeretik őket. Mondhatjuk, a mindennapjaink részévé váltak – emelte ki.

Az igazgató hangsúlyozta, az iskolaőrök az eltelt rövidke idő alatt megtapasztalták, melyik tanulóhoz hogyan kell szólni, így a probléma megoldását tanulótól és szituációtól teszik függővé. Ha kell, határozottan, ha szükséges, támogatólag lépnek fel az adott helyzetekben. Jelenlétük a legtöbb esetben elég, így nem is kell közbelépniük a konfliktushelyzetek megoldásához.

Külön mobilapplikációval is hívhatók

– A gyerekek között tartózkodva a szünetekben figyelnek a rend betartására, segítenek az esetleg felmerült konfliktusok rendezésében. A helyenként előforduló magatartási problémák esetén támogatják a pedagógusokat a helyzet megoldásában. Rendszeresen végigjárják az iskolaépület teljes területét, figyelik a nyitott ajtós oktatás eseményeit. Segítenek egyéb esetekben is, például tanulói rosszullétkor – emelte ki az igazgató.

Fotó: Horváth Bence

Orosz László hozzátette, a pedagógusoknak van egy külön mobil applikációjuk, így a KRÉTA rendszeren keresztül tudnak jelezni az iskolaőrök felé, ha szükség van rájuk. Eddig még ezzel a lehetőséggel nem kellett élniük.

Nemcsak a tanárok számára megnyugtató és biztonságérzetet adó a jelenlétük, hanem a legtöbb diák számára is. Gyakran oda is mennek hozzájuk a szünetekben, szívesen beszélgetnek velük, vagy a segítségüket kérik, ha látják, hogy más diákok összevesztek, összekaptak.

Esetmegbeszélésen a szülőknek is segítenek

Az iskolaőrök felügyelik az épületbe be- és kilépő személyeket, ami most a járványügyi helyzet miatt kiemelten fontos többletfeladat. Ellenőrzik a maszkok helyes használat, de ott vannak a kézfertőtlenítő adagolásakor és a testhőmérséklet mérésénél is. Támogatják az érkezéskor járó feladatok elvégzésén túl a tanulói hazamenetelek zökkenőmentességét is.

– Vettek már részt esetmegbeszélésen is, ahol tapasztalataikkal és véleményükkel segítségére voltak a szülőnek abban, hogy megértsék saját gyermekük problémáját. Így tehát elmondható, hogy az iskolaőrök nemcsak a pedagógusok, hanem a tanulók és szülők számára segítséget nyújtanak a házirend megtartásában, a szabályok betartatásában, jelenlétük segíti az iskola és a társas együttélés szabályainak fenntartását – fogalmazott Orosz László.

Orosz László hozzátette, az iskolaőrök sikeresen beilleszkedtek a tagintézmények életébe, jelenlétüket kimondottan hasznosnak ítéli meg, az iskola továbbra is igényli a foglalkoztatásukat. Örülnek annak, hogy együtt dolgozhatnak, és ehhez nagyban hozzájárul az iskolaőrök személyisége.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.