- hirdetés -

Ezt gondolja a digitális oktatásról Nagy Róbert, a Székács József Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium igazgatója, aki úgy véli a kezdeti nehézségek legyűrése után sikerült kialakítaniuk egy jól működő rendszert. Tanáraik és diákjaik is profitálhatnak ebből az időszakból.

Helyt állnak a pedagógusok, a diákok és a szülők is Nagy Róbert szerint. Az igazgató a megváltozott munkarendhez való alkalmazkodást érzi a legnagyobb kihívásnak mindhárom részről.
– Nem csak ránk tanárokra, de a családokra is nagyobb terhet ró ez a helyzet, mostanra azonban már szinte mindenütt rögzült a napi rutin – fogalmaz. – Igyekeztünk megtalálni az elmúlt hetekben az egyensúlyt a tananyag tekintetében, azaz, hogy megfelelő mennyiséget megfelelő módon várjunk el. A kezdetektől türelemre, empátiára, körültekintésre törekszünk – emeli ki.

Nagy Róbert azt mondja, a „digitális mély víz” nem feltétlenül gond, hiszen a cél normál körülmények között is az, hogy minél több elektronikus tartalmat és eszközt csempésszen a tanításba az iskola.
– Erre most rá lettek kényszerítve a pedagógusok, és abban bízunk, hogy azok az alkalmazások, online felületek, munkamódszerek, amiket a kollégák kényszerűségből elkezdtek használni, később is beépülnek az oktatásba és működőképesek lesznek – vonja le a pozitív következtetést az intézményvezető.

A kollégák gyakran konzultálnak egymással, ennek Nagy Róbert szerint fontos szerepe van a megfelelő működésben (Fotó: Palcsek István)

Hasonlóképp gondolja Deák Péter gimnáziumi osztályfőnök, történelem-földrajz szakos tanár is.
– Számos munkaformát, technikai finomságot tudunk majd beépíteni a mindennapos tanításba. A jövőben például nem hivatkozhat majd a diák arra, hogy hiányzott, mert az összes tananyagot felrakhatjuk a most használt digitális felületre – említi a további használat egyik lehetőségét hozzátéve, a tanárok egymás között is cserélhetnek rajta tananyagot, így a helyettesítést is egyszerűbb lesz megoldani.

Megegyezik a véleményük abban is, hogy a digitális oktatás időszaka felértékeli az önálló tanulás szerepét.
– A diákok kénytelenek szembesülni azzal, hogy menedzselniük kell a saját idejüket, a tanulnivaló ütemezését, a heti lecke beosztását nekik kell kitalálni. Egyrészt nagy szabadság ez a kezükben, másrészt nagy felelősség is, hiszen nem ül ott a nyakukon egy tanár, aki ösztökéli őket, hogy a feladatokat el kell végezni. A legtöbb családban ez sikerül, köszönhetően minden bizonnyal a szülőknek is – világít rá Nagy Róbert.

Deák Péter szerint sok pozitív hozadék is lesz ennek a rendkívüli időszaknak (Fotó: Palcsek István)

Az osztályfőnökök munkáját szintén kiemeli, hiszen ők azok, akik igyekeznek az osztályaikat ilyen szempontból is egyben tartani, azaz utána menni, annak, aki eltűnt, kideríteni az okokat, orvosolni az esetleges problémákat.
– Rengeteg és nagyon sokféle nehéz élethelyzet van. Nem egy esetben mi adtunk digitális eszközt, hogy lehetővé váljon az otthoni tanulás, és olyan is előfordult, ahol az állandó használattól tönkre ment a laptop, amit szintén az iskolából pótoltunk. Sőt, van, ahová hagyományos módszerrel, tehát papír alapon juttatjuk el a feladatokat, mert olyan szinten nem rendelkeznek digitális eszközökkel – sorolja az igazgató, milyen gondok merülnek fel időről-időre.

Deák Péter annyival egészíti ki mindezt, hogy az utóbbi időben érezhetően lazult a fegyelem a diákok részéről, így most azzal küzd, hogy megértesse velük, a kijárási korlátozások enyhítése nem egyenlő a bandázás lehetőségével és az online órák hanyagolásával.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.