- hirdetés -

Az általános- és középiskolásokat követően március 23-tól a felsőoktatásban tanulók számára is megkezdődött a kényszerű távoktatás időszaka. Egyetemistákat kérdeztünk meg az új módszerrel kapcsolatos eddigi tapasztalataikról.

Demeter Dóra Kecskeméten nemzetközi gazdálkodást tanul, hallgatótársaival egyetemben számára is megkezdődött a távoktatás időszaka.

– Megmondom őszintén, hogy a Neumann János Egyetemen eddig nem vitték túlzásba a segítségadást a tanárok a következő időszakra. Nekem összesen két tanárom tart virtuális órát, sokan csinálták úgy, hogy elküldték a prezentációkat, amit majd beadandó formában vagy online tesztben kérnek vissza – mesélte az NJE másodéves hallgatója.

Elmondta, a dolog negatív oldala a kavarodás, tanáraik több felületen írnak nekik és próbálják őket elérni, valamint a félév hátralévő menetét sem összefüggően kapták meg. A távoktatás pozitívuma, hogy olyan tempóban csinálhatják meg a dolgaikat, amilyenben szeretnék, valamint használhatnak bármikor külső forrásokat. Úgy véli, hosszabb távon mindenki hozzászokhat ehhez, de mégsem pótolja teljesen az előadásokat.

A felsőoktatásban tanulók számára is elkezdődött a távoktatás időszaka (Fotó: Semmelweis Egyetem)

– Számomra egy új élmény volt, én nagyon élveztem a virtuális órákat, jobban szeretek beadandókat írni, mintsem zh-kat. Nekünk az oktatás megszokása és kezelése nem okoz gondot, a tanároknak már persze nehezebb, hogy mindent zökkenőmentesen tudjanak irányítani az internetes platformon. Természetesen sokkal jobb lenne órára bejárni, hiszen úgy könnyebb, ha élőben kapunk egy adott témakörhöz magyarázatot. Szóval sosem hittem volna, hogy ezt mondom, de hiányzik az előadásra járás – tette hozzá.

Az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Gazdaságtudományi Intézetének elsőéves hallgatója Prasz Zóra elmondása szerint összességében jól megoldották a távoktatós tanítást, de ő is nagyon várja már, hogy normál körülmények között folytatódjon a tanítás.

– Nálunk a nemzetközi gazdálkodás szakon nem élőben zajlik a tanítás, hanem előre felvett videók alapján. Tulajdonképpen ugyanazt látjuk, mintha órán ülnénk, két videó megy egyszerre. Az egyiken a tanárt látjuk beszélni, a másikon meg, hogy mit csinál a számítógépen, követve a diákat. Annyiból jobb, hogy bármikor meg tudom állítani, vissza tudom tekerni. Viszont szívesebben járnék be én is az egyetemre, minthogy otthonról hallgassak meg háromórás számvitelt vagy ötórás vállalati pénzügyeket – ismertette a részleteket.

Az egyetemisták ugyan többnyire boldogulnak már a távoktatás nehézségeivel, de már várják, hogy normál keretek közt folytatódjon a tanítás (Illusztráció: pixabay)

Mint mondta, megszokni a tanároknak nehezebb, hogy egy üres tanteremben kell órát tartani. Hátránynak egyedül azt érzi, hogy míg alapesetben évközi zh-k alapján is szerezhet megajánlott jegyet, a jelen helyzetben nincsenek számonkérések, csak egy záró zh a szorgalmi időszak végén, így nincs folyamatosan számon kérve az anyag.

Krucsai Alexandra a Szegedi Tudományegyetemen tanul, anglisztika szakon, ahol március 26-án tartották meg az első távoktatós órákat.
– Az egyik órám a kettő közül úgy zajlott, hogy Skype-hívásban voltunk a tanárnővel. Képpel és hanggal is csak ő volt jelen, mi csak „nézők” voltunk. Néha volt kérdése, de olyankor a csoportos chatben tudtunk neki válaszolni. Házi feladatokat ellenőriztünk olyan formában, hogy ő elmondta a megoldásokat, mi pedig figyeltünk – mesélte.

Hozzátette, ha bárkinek kérdése volt, azt is üzenetben lehetett feltenni. Ha az óra után maradt kérdésük, azt pedig videóhívás, üzenet vagy e-mail formájában tehették fel. Másik órája szinte ugyanígy zajlott azzal a különbséggel, hogy azt a Zoom nevű oldalon tartotta meg az oktató.

– Ezen kívül a többi órámon csak online anyagokat kapok és gyakorló feladatokat. Néha egy-egy kvíz is van, amit a rendszer rögtön meg is javít, szóval összességében meg lehet szokni – tette hozzá.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.