- hirdetés -

Hogyan néz ki a valóságban a március 16-án életbe lépett digitális távoltatás? Az új munkarendről, annak negatív és pozitív hozadékairól a helyi iskolák vezetőit kérdeztük.

Március 16-án új rendelet lépett életbe, mely alapján a diákoknak nem az iskolapadban ülve kell megtanulniuk az adott tanév anyagát, és tudásukról számot adniuk sem az intézmények falain belül kell majd. Az új munkarend szerint otthon, digitális eszközök segítségével tudják majd elsajátítani a gyerekek a leckét, és ebben a formában fogják majd visszaadni azt, amit otthonukban, nagy önállósággal és önszorgalommal megtanultak.

Az evangélikus és a református iskola után a katolikusban folytattuk a sort.

Korcsok Mariannát, az Eötvös József Katolikus Általános Iskola igazgatóját kérdeztük a fejleményekről.

– Nagyon jó szülői szerveződés alakult ki ebben a vészhelyzetben. Több szülő felvállalta ugyanis azt, hogy nála kis csoportban, – ezalatt 3-4 főt értünk – együtt tanulhassanak a gyerekek. Volt néhány olyan diákunk, aki nem rendelkezett az új munkamódszerhez szükséges eszközzel. Számukra biztosítottunk már számítógépet vagy laptopot. Így ez is megoldódott. Akinél nincs internetelérhetőség, az a kapott eszközzel el tud menni egy olyan osztálytársához, ahol van internet, és ott már együtt tudnak tanulni – kezdte az igazgató.

Sokféle platform és módszertani lehetőség áll a pedagógusok rendelkezésére (Fotó: Rosta Tibor)

Korcsok Marianna őszintén elmondta, abszolút nem voltak felkészülve a pedagógusok a digitális távoktatásra, viszont ez nem jelenti azt, hogy az új rendszer nehezen működne a jövőben.

– Az informatikai oktatás eddig is része volt a pedagógusok életének. Az IKT eszközöket is folyamatos használták tanítás során, hiszen a mai gyerekek nagyon szeretik ezeket. Okostábla vagy projektor minden tanteremben található, ezek eddig is a mindennapos munka eszközei voltak. Alapvetően a tanárok felkészültek, csak nem kifejezetten a távoktatásra. De ebbe is bele fognak tanulni. A hétfői nap során már részt is vettek egy képzésen, ami ebben nyújt a számukra segítséget. Megismerkedtek a Classboxszal, a mi intézményünk ugyanis ezt fogja használni – folytatta.

Korcsok Marianna bízik a gyermekek felelősségtudatában

– Várni fogjuk, hogy visszatérhessünk az iskolába, azért, mert az az fogja jelenteni, hogy vége a vírusnak és ennek a vészhelyzetnek. Az oktatást tekintve viszont úgy látom, az új rendszer is teljes mértékben jól fog működni. Már most olyan digitális osztályokat tudtunk létrehozni, olyan osztálytermi oktatást sikerült kialakítani, ahol látjuk a szülők és a diákok bejelentkezését, azt, hogy mikor léptek be és ki, és mennyit foglalkoztak a tananyaggal. Az Oktatási Hivatal is nagyon sok módszertant tett közzé, ami szintén segíteni fogja a pedagógusok munkáját – emelte ki az igazgató.

Egyelőre izgalmas és érdekes a gyerekek, illetve a tanárok számára az új munkamódszer (Fotó: Rosta Tibor)

Korcsok Mariann hozzátette, a szülők felelőssége is nagy abban, hogy a digitális távoktatás sikeres legyen. A vezető emellett úgy véli, a diákokban is kialakult már egy olyan szintű felelősségtudat, amit ez a rendkívüli helyzet megkíván.

– Most még érdekes a gyerekek számára az új rendszer, izgalmasnak találják ezt a szituációt, de úgy gondolom, a helyzet súlyát is átérzik. Tisztában vannak vele, hogy ez nem nyári szünet. Remélem, sikeres lesz az új munkamódszer, hiszen a diákok olyan világban tudnak most már dolgozni, tanulni, amit valójában nagyon szeretnek – zárta gondolatait az Eötvös katolikus iskola igazgatója.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.