- hirdetés -

A kihívások mellett is növekedett 2019-ben a több ezer embert foglalkoztató Linamar Hungary Zrt. árbevétele. A céljuk, hogy megerősítsék piaci helyüket.

A vállat évét Havasi Csaba, a Linamar Hungary Zrt. vezérigazgatója értékelte az OrosCafénak.

Mekkora volt az árbevétele a cégnek 2019-ben? Ez több vagy kevesebb, mint azt megelőzően?

Havasi Csaba: A 2019-es árbevételünk meghaladja a 2018-ast, a pontos számokat az éves közgyűlés után tudunk közzétenni.

Havasi Csaba (Fotó: Rosta Tibor)

Az új üzemcsarnokok elkészülte után, tervez-e fejlesztést a közeljövőben a cég? Ha igen, milyen fejlesztések várhatók?

Havasi Csaba: További fejlesztéseket tervezünk, gondoljunk csak az idén Békéscsabán átadott Linamar Technology Hungary-re. A 4. divíziónk, egyben 3. telephelyünk első fázisa készült el, amit további bővítés fog követni. Ugyanez igaz az orosházi bővítésre is, ahol most első lépésben megteremtettük a Skyjack és a csőtörő-gyártás növeléséhez szükséges feltételeket, és természetesen ezt további piacbővítés után, további építkezéssel és fejlődéssel jár majd. Az első Skyjack modell (önjáró emelőgép) már gyártásban van, a másodikat most indítjuk. A terv szerint további modelleket hozunk Orosházára, mivel a középtávú célunk a teljes európai igények lefedése Orosházáról.

Milyen kihívásokkal kellett megküzdenie a vállalatnak az előző évben?

Havasi Csaba: A vevői igények átrendeződésének kellett megfelelnünk. Az autóiparban egy lassú, de folyamatos eltolódás mutatkozik az elektromos autók gyártása irányába, a mezőgazdasági, építőipari gépgyártásban az időjárás befolyásolta nagy részben a piacainkat, illetve egy érezhető lassulást tapasztalunk a gazdasági növekedésben, ami a vevői igények csökkenésével jár. Ehhez a környezethez kellett alkalmazkodnunk, hatékonyságot kell javítanunk, versenyképességünket folyamatosan növelnünk kell.

Milyen célokat tűztek ki 2020-ra?

Havasi Csaba: A célunk a piaci pozícióink és a piaci részesedésünk javítása, illetve a hatékonyságunk növelése. Most érezhetően egy recessziós folyamat van. A csökkenő igények mellett egy megnövekedett piaci versenyben kell a piaci részesedésünket megőriznünk, illetve növelnünk.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.