- hirdetés -

Tavalyi első helyük után idén ezüstérmet szerzett a Viharsarki Chili a hírhedten erős paprikákból készült termékek legnagyobb hazai seregszemléjén, a HunHot-on. A gádorosi fiatalok ezúttal savanyúság és paradicsomos szósz kategóriában neveztek.

Egy éve még kezdő versenyzőként nyerte el Kokovecz Adrienn és Viczián Ádám a HunHot első díját. Akkor gyümölcsös chiliszószuk a legjobbnak bizonyult, ezért is döntöttek úgy, most másik kategóriában méretik meg magukat. Mindjárt kettőben is.
– Szerettük volna kipróbálni, hogy a többi termékünk mennyire ízlik a zsűrinek. Tavaly is jó lett volna már savanyúsággal indulni, de akkor még nem volt engedélyünk a készítésére. Ezúttal viszont minden összeállt, mi pedig neveztünk – mesélték hozzátéve, az is nekik kedvezett, hogy két kategóriával bővítették a termékek körét. – Egy enyhén csípős, fűszeressel és a közepesen erőssel. Előbbiben a paradicsomos mártogatósunkat indítottuk, amelynek saját készítésű ketchup az alapja. Tettünk bele a paradicsom mellé rengeteg paprikát, vöröshagymát, fokhagymát, zellert, zöldségzöldjét, összefőztük, leturmixoltuk, átszűrtük, majd adtunk még hozzá kakukkfüvet, fokhagymát, és persze chilipaprikát. Ez a legtöbb termékünk esetében és ennél is moruga scorpion, mert az az egyik legízletesebb fajta – árulta el Adrienn a szósz összetételét, amely helyezést ugyan nem szerzett, de a vásárlók egyik kedvence.

Az a bizonyos ezüstérmes savanyúság (Fotó: Rosta Tibor)

A savanyúság sem hagyományos lett, vittek egy kis csavart a termékbe azáltal, hogy a hagyományosan jól savanyítható jalapeno mellé más is került az üvegbe.
– Hasonlóan vastag húsú a püspöksüveg is, mégsem elterjedt, kevesen savanyítják. Pedig nagyon aromás, finom paprikáról van szó, és mi arra jutottunk, hogy legyen a termékünkben ez is, az is – avat be a műhelytitokba Adrienn majd azt is elmondta, a visszajelzések alapján bíztak a jó eredményben, ami annál is inkább elismerésre méltó, mert összeségében több mint hetven termék versenyzett, köztük csaknem húsz savanyúság.

Úgy érzik, a második helyezés annak is köszönhető, hogy sokat fejlődtek az elmúlt évben.
– Gyakorlatilag szinte mindenben sikerült előrébb lépnünk. Vannak új termékeink, például habanero csatnink, seven pot krémünk és barbecue szószunk. Növénynevelésben is tudatosabbá váltunk, elkészült az új, sokkal nagyobb, komolyabb fóliánk. Fajtából nagyon sokfélét termesztettünk az idén, ráadásul szépek is voltak, jól sikerült a szüret – sorolja Adri.

Egyelőre ízlelgetik az ezüstérem örömét, és kipihenik a szezon fáradalmait, eközben viszont szövögetik a jövő évi terveket. Az új fóliasátorban már automatizálni szeretnék öntözést és a fűtést. Az így felszabaduló időt a szabadföldi nevelésre fordítanák, kint ugyanis többszörösére képes nőni egy-egy palánta, ami így nem mellékesen többször annyit is terem.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.