- hirdetés -

Augusztus elején váltak nyilvánossá az egyetemi, főiskolai beiratkozások időpontjai és helyszínei. Megmutatjuk, mik azok a dokumentumok, melyeket semmiképp nem érdemes otthon hagyniuk a leendő egyetemistáknak ahhoz, hogy sikeresen be tudjanak iratkozni.

Egyetemenként eltérő lehet, hogy pontosan milyen papírokat, okmányokat várnak a tanulóktól a beiratkozások idején. Ennek a legpontosabban az adott intézmény honlapján tudnak utánanézni a hallgatók, de vannak olyan dokumentumok is, melyekre egészen biztosan szükségük lesz, egyetemtől függetlenül.

Mindenképpen kelleni fog a Neptun rendszerből kinyomtatható beiratkozási lap, vannak olyan egyetemek, ahol több példányban is. Ezen felül azoknak, akik önköltséges képzésen fognak tanulni, könnyen lehet (ha van), hogy képzési szerződésre is szükség lesz, valamint a felvételi döntésről szóló határozatot sem árt maguknál tartaniuk.

A személyes iratok közül mindenre szükség van, ami általában megtalálható a pénztárcában. Személyi igazolvány, lakcímkártya, adókártya és TAJ-kártya elengedhetetlen a beiratkozáshoz. Ezen kívül a bankszámlaszám is kelleni fog, ehhez kapcsolódva pedig nem árt, ha a beiratkozók elviszik a saját névre szóló lakossági folyószámla igazolását is az adott intézménybe. Vannak olyan egyetemek, ahova külön igazolványképet kell leadni, ezért jó, ha azt is tartanak maguknál.

Végezetül a különböző bizonyítványok közül az érettségi bizonyítványt, nyelvvizsgát, OKJ-s bizonyítványt vagy akár már meglévő diplomát (ha esetleg beleszámított a felvételi pontszámításnál) sem árt magukkal vinni a választott egyetemre.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.