- hirdetés -

A közelmúltban az orosházi autósport kiemelkedő versenyzőiről, a két Kárai testvérről megjelent írásunkat azzal zártuk az OrosCafén, hogy a versenyeikről is igyekszünk beszámolni. Azóta Tamás és Péter is szép sikert könyvelhetett el.

Az Országos Rallycross Bajnokság harmadik futamának adott otthont a Kakucsring. A nevezései listát látva már tudható volt, hogy pörgős kis versenyhétvége lesz. A Supercars kategóriában négy versenyző állt rajthoz, közöttük Kárai Tomi is az Audi S1-gyel. Többször hangoztatta, hogy számára a hazai bajnokság egy teszt a nemzetközi megmérettetések előtt. Ehhez viszont a jó eredmények elengedhetetlenek és ha ezért küzdeni kell, hát küzdeni kell.

Ha megy az Audi, akkor nagyon megy

–       A verseny előtt több napot is a beállítások kipróbálásával és a megfelelők véglegesítésével töltöttük. Ilyenkor mindig felállítok magamnak egy célt, hogy milyen köridőket szeretnék elérni és addig állítgatjuk az autót, amíg ez nem sikerül. A versenyhétvége szabadedzésein még elmaradtunk ezektől az időktől, de bizakodva vártuk az előfutamokat. Szombaton a két kvalifikáción is beragadtam a rajtba, lefulladt az Audi és csak a mezőny után tudtam megtenni a négy kört. Ezzel az utolsó helyen vártuk a folytatást. Egész este dolgoztak a szerelőim az autón. Másnap a bemelegítő edzésen már elrajtolt az autó és a harmadik előfutamot már sikerült az első helyen teljesíteni – eleveníti fel a versenyző.

A döntőben a második sorból rajtolhatott. Sierült egy nagyszerű rajtot produkálnia. Jó érzékkel látta meg az első soros autók közti pici helyet, és ragadta meg a pillanatot, amikor betehette ide az Audit. Az első kanyart már vezető helyen vette és ezt a pozíciót tartotta is a végéig. Utcahosszal verve az egész mezőnyt gyűjtötte be a győzelemért járó bajnoki pontokat.

E sorok megjelenésekor már az angliai Silverstone-ban kezdődik a Rallycross Európa bajnokság, ahol Tomi is részt vesz. Ez a sorozat lesz a 2019- s év legfontosabb rendezvénye a csapat számára.

Máriapócson versengtek a driftesek

Kárai Peti és a Kárai Exclusive Racing Team az idei évtől versenyez a drift Magyar Bajnokság Pro kategóriájában. Az kategória újonc orosházi pilóta nem csak versenybe szállt a „nagyokkal”, de meg is ráncigálta a bajszukat a máriapócsi versenypályán.

A hátul jövő hibázott, Kárai Péter pedig szép stílusban nyomja

A Magyar Nemzetközi bajnokságon mintegy 120 pilóta küzdött, közülük több mint ötvenen a Pro kategóriában. Ez a verseny volt a Román Nemzeti Bajnokság első futama is, így hét ország pilótái mellett a teljes román élmezőny is starthoz állt. A nagy nevekből álló rajtlistát látva, Petiék számára a top tizenhatba kerülés is kemény célnak látszott.

Próbáltam szem előtt tartani az eligazításon elhangzottakat, hogy a pontozók mit szeretnének látni és jól sikerült a kvalifikációm. A 12. helyen jutottam a top 16-ba. Ott a sorsolás szeszélye folytán a tavajelőtti román bajnokkal kerültem egy párba. Őt sikerült legyőznöm. A nyolc között egy nagyon jó, rutinos magyar srác jött. Ezt a csatát is sikerült abszolválni, bár itt volt egy kis szerencsém is. Az ellenfelemnek volt egy kisebb műszaki hibája, de végül is itt is jól mentem. A top négyben, egy újabb magyar pilóta ellen volt egy kis gond. A román TV élőben közvetítette a versenyt és pont az én futamom indítása előtt szóltak, hogy leállunk, mert a tv-ben reklámblokk van. A végén az újra indításnál volt egy kis kapkodás, így mikor megkaptuk a rajtjelet, még nem volt sebességben a kocsim. Lemaradtam egy kicsit az elől haladótól és nem intették vissza a rajtot. Itt kikaptam e miatt. A harmadik helyért nagyon kiélezett versenyt vívtunk egy angol sráccal. A két futam után teljesen egyforma ponttal álltunk, így visszahívást rendeltek el. Ebben a döntő futamban hibázott egyet az ellenfelem, és így végül felállhattam a dobogóra. Nagyon örültem, hisz a verseny előtt ez elképzelhetetlennek látszott – foglalta össze Kárai Peti.

A harmadik hely az elején elképzelhetetlennek tűnt

Az orosházi pilóta kiemelte, hogy a győzelemmel felérő harmadik helyben oroszlánrésze volt a csapatnak. Mindenki szerelt éjjel nappal, de az ő autója nagyon egyben volt. A gumicserén és a tankoláson kívül nem kellett hozzányúlni. A versenyről készült összefoglalót itt nézhetik meg.

A legközelebbi éles bevetés szintén Máriapócson lesz júliusban.


Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.