- hirdetés -

Az Orosházi Élet 11. lapszámában megjelent, hogy folyik a Római Katolikus Temető nyilvántartási rendszerének korszerűsítése, ezért adategyeztetés céljából jelentkezzenek a sírhelybérlők, hozzátartozók.Utánajártunk miért történik az összeírás Orosházán, kiknek kell jelentkezni és milyen adatok szükségesek ahhoz, hogy nyilvántartásba kerüljenek az érintett felek.
Iványi László esperes plébános elmondta, azon sírhelybérlőkre vonatkozik a felhívás, akik az orosházi Alvégi temető katolikus részében, Szentetornyán a Laposi temetőben vagy a templomban lévő urnatemetőben bérelnek.

Minden sírhelyet külön lefényképeztek, így már csak az adatokat kell hozzá egyeztetni (Fotó: Rosta Tibor)

Az összeírásra azért van szükség, mert folyamatban van az adatfeldolgozás és a nyilvántartásba vétel korszerűsítése. 
– Önkormányzati támogatásból tudtunk vásárolni egy szoftvert tavaly, amellyel a temetőnyilvántartást digitalizálhatjuk – tájékoztatott a plébános.
Elmondta, a mérnökök, akik a szoftvert fejlesztették, felmérték a temetőt, minden sírhelyet külön lefényképeztek, így már csak az adatokat kell hozzájuk egyeztetni. 

– A befizetési bizonylattal vagy a sírhelyváltási dokumentummal kell befáradni a temetőgondnokságra, ahol kitöltik a szükséges papírokat – emelte ki Iványi László. 
Kiemelte, hogy akik nem találják esetleg a váltási papírjukat, azok is jelentkezzenek, hiszen őket is nyilvántartásban kell venni. A temetőgondnokságon kitöltött papírokat beküldik a Jézus Szíve plébániára, ahol feltöltik az adatokat az adatbázisba, hogy korszerűbb és áttekinthetőbb legyen a nyilvántartási rendszer.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.