Az elmúlt hét végén, csütörtöktől vasárnapig hajómodellek motorjaitól volt hangos a gyopárosi tó és környéke. A Nemzetközi Hajómodellező Szövetség az IMBRA (International Model Boat Racing Association) idei Európa bajnokságát rendezte Orosháza.
Tizenkilenc ország, mintegy 130 versenyzője körözött, több mint 200 hajóval a tavon a melegítő-, elő-, és középfutamok során, majd a vasárnapi döntőkben. 3.5, 7.5, 15, 27 és 35 köbcentis modelljeikkel öt kategóriában mérték össze tudásukat Európa legjobbjai. Sokuk már nem először jött el ebben az évben Gyopárosra, hisz a májusi, idény nyitó Alföld kupa remek alkalom volt az élmezőny számára, hogy megismerkedjenek a gyopárosi pályával, vízzel és a többi körülménnyel.
Imádják Gyopárost
– Mindenki szuperlatívuszokban beszélt a négynapos versenyről, köztük az IMBRA jelenlevő elnökségi tagjai, Martin Fields és Lauren Morisson. Kiemelték, hogy nagyon jó volt a szervezés, a helyszínt pedig imádták. Nagyon jól belátható, ideális méretű a tó, verseny után azonnal lehet egy jót csobbanni a medencékben, minden infrastruktúra adott és nem utolsó sorban Gyopárosfürdő szinte erre van kitalálva, hogy a család sem unatkozik, míg apa versenyez.
– Sokkal többen hozták el a családjukat, mint más versenyekre. A jól sikerült banketten ízelítőt kaphattak a résztvevők a legendás magyar vendégszeretetből vendéglátásból is – mondta kérdésünkre Berta András, maga is az IMBRA elnökségi tagja.
Jót tett a magyar csapatnak is
– Nagyon jót tett a magyar csapatnak, hogy létre hoztunk egy ilyen közös rendezvényt és ez egy komoly egységet kovácsolt a csapatban, hisz mintegy ötvenen vettünk részt a szrevezésben és a lebonyolításban. Azt gondolom büszkék is lehetünk rá, amellett, hogy szép eredmények is születtek. Végül az sem mellékes, hogy a hazai és a nemzetközi szövetségben zajlott beszélgetésekben is egyöntetű volt a vélemény, miszerint nem ez volt az utolsó világverseny Orosháza-Gyopárosfürdőn – hangsúlyozta Berta András világbajnok, elnökségi tag.
A nagysikerű Európa-bajnokság Gyopárosfürdőnek és Orosházának is hasznos lehet, hisz az Eb-n szerepelt versenyzőkkel és családjaikkal gyarapodhat az elkövetkezendő években itt rendezendő Gyopár-, és Alföld kupák mezőnye.
Végül álljon itt néhány adat a technika értői és kedvelői számára:-Ezek a kis 3,5 köbcentis „acéldarazsak” 2,5-3,5 lóerősek, motorjuk mintegy 40 000-et forog (gondoljunk csak az autónkra, amikor 130-cal robogunk a pályán, a fordulatszámmérőnk 3500-4000 között mocorog). A motorhoz képest viszonylag méretes hajótestet kb. 70 km/h sebességgel hajtja.
Az Európa-bajnokság eredményei:
3.5 junior
- Ostrowski Maciej (POL)
- Kuban Tomas (CZE)
- Beke Ákos (SLK)
3.5 senior
- Zack Humphries (GBR)
- Valentinas Pumputis (LIT)
- Berta András (HUN)
…
- Kápolnai Attila
- Tarr Tamás
7.5 junior
- Znachenok Bogdan (BLR)
- Ostrowski Maciej (POL)
- Vanerka Matej (CZE)
7.5 senior
- Braghieri Mauro (ITA)
- Schwab Markus (GER)
- Krasovsky Vladislav (BLR)
…
- Berta András
- Tarr Tamás
15 junior
- Zareba Krzysztof (POL)
- Beke Ákos (SLK)
- Kuban Tomas (CZE)
15 senior
- Hof Christian (GER)
- Veit Stefan (GER)
- Sticka David (CZE)
27 senior
- Ott Winfried (GER)
- Hof Joachim (GER)
- Zdravkov Plamen (BUL)
…
- Boros Zoltán
- Kápolnai Attila
- Kapócs Tibor
- Szénási Noémi
35 senior
- Zdravkov Plamen (BUL)
- Runka Lubomir (CZE)
- Todorov Ilian (BUL)