- hirdetés -

Az ilyenkor megszokottnál komolyabb felújítási munkálatokkal találta szembe magát az, aki a napokban az Orosháza és Gádoros közötti útvonalon közlekedett. A megközelítőleg 2 km-es szakaszon újrahasznosító technológiával végezték a javítást, amely a Magyar Közút közlése szerint a hagyományos kátyúzásnál tartósabb útburkolatot eredményez.

Az Orosháza és Gádoros közötti utat több szakaszban újították fel mintegy 15 évvel ezelőtt, első ütemben az úgynevezett „nagy kanyar” utáni résszel végeztek. Ez romlott el azóta legjobban, és ez kapott új burkolatot július 7-10. között.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. kérdésünkre elmondta, hogy az itt elvégzett munkák jellegüket tekintve a tartós javítások közé sorolhatók és előre láthatólag több évre megakadályozzák a hibák kialakulását. A technológia lényege, hogy egy aszfalt újrahasznosító géppel kátyúmentesre előkészítették a felületet, majd kipermetezett bitumen emulzióra 4-8 mm nagyságú kőzúzalékot terítettek és behengerelték.

A Közút arra kéri az út használóit, hogy a saját és a többi közlekedő autójának épsége miatt tartsák be a 40 km/órás sebességkorlátozást, mert a zúzalék egy része még napokig a felületen marad és gyorsabban haladva kavicsfelverődést eredményez.

Megközelítőleg 11 ezer négyzetméteren került új burkolat az útra (Fotó: Rosta Tibor)
Megközelítőleg 11 ezer négyzetméteren került új burkolat az útra (Fotó: Rosta Tibor)

Az ilyen jellegű felújításoknak a tartósság mellett az is előnye, hogy minimális anyagköltséget igényelnek, így jóval gazdaságosabbak, mint a kevert melegaszfalttal elvégzett lokális javítások – áll a Közút válaszában.

Az Orosháza és Gádoros közötti út mellett Békés megye egyéb útjai is megújultak, illetve megújulnak. Május végén kezdődtek a munkálatok a 44-es számú Kecskemét-Békéscsaba-Gyula elsőrendű főút, a 47-es számú Debrecen-Szeged másodrendű főút és a 4235-ös jelű Okány és Vésztő közötti úton összesen több mint 17 és fél kilométeren, mintegy 2,5 milliárd forint hazai forrásból.

Virág Mihály, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Békés megyei igazgatója a munkaterület átadásakor hangsúlyozta, hogy a munkálatok során a szükséges vastagságú aszfaltréteg terítésén túl az autóbuszmegállók felújítása, az árkok, padkák, átereszek javítása is megtörténik. A közlekedésbiztonság növelésére forgalomcsillapító szigetek újulnak meg Kondoroson és Körösladányban, valamint több szakaszon burkolatprizmákat telepítenek.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.