- hirdetés -

Nagyobb volt a turisztikai forgalom tavaly, a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma 60 ezerre nőtt 2014-ben. A Városmarketing Iroda tavaly is azon volt, hogy tovább növelje Orosháza és Gyopárosfürdő népszerűségét.

Az orosházi szállodákban, panziókban és kempingekben 7,2 százalékkal több vendég járt az előző évihez képest. A vendégek 10 százaléka volt külföldi, 90 százaléka pedig belföldi, tájékoztatta hírportálunkat Dedák Angéla, a Városmarketing Iroda vezetője és a Jövő Építők TDM elnöke.

A belföldi vendégek tették ki a turisták legnagyobb részét Orosházán 2014-ben (Forrás: KSH)
A belföldi vendégek tették ki a turisták legnagyobb részét Orosházán 2014-ben (Forrás: KSH)

Dedák Angéla azt is elmondta, emelkedett az idegenforgalmi adó bevétele, a magánszálláshelyeket is ideszámítva 23 százalékkal. A statisztikából kiderült továbbá: a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak 12 százalékát tették ki a külföldi foglalások, ami azt jelzi, hogy a 2013-as adatokhoz képest 40 százalékkal többen érkeztek Orosházára a határokon túlról.

A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma 60 ezer volt 2014-ben, így 12 százalékos a növekedés 2013-hoz képest
A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma 60 ezer volt 2014-ben, így 12 százalékos a növekedés 2013-hoz képest (Forrás: KSH)

Az országos számokat tekintve tavaly 5,4 százalékkal nőtt a szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma, ezen belül a külföldi vendégek forgalma 2,7, a belföldieké 8,3 százalékkal emelkedett az előző évihez képest, jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Mint kiderült, a 4,588 millió külföldi vendég 12 millió 303 ezer vendégéjszakát töltött el az országban, számuk 4,6, a vendégéjszakák száma 2,7 százalékkal nőtt. A 4,938 millió belföldi vendég 11 millió 896 ezer vendégéjszakát töltött a szálláshelyeken, számuk 9,8, a vendégéjszakák száma 8,3 százalékkal nőtt.

Tavaly december 31-én a Magyarországon működő kereskedelmi szálláshelyek száma 2312 volt, ezen belül 915 szálloda mintegy 54 ezer, 911 panzió több mint 9 ezer szobával működött. Az egyéb szálláshelyek – üdülőház, kemping, közösségi szálláshelyek – száma 486 volt, írja az MTI.

Azért vagyunk itt, hogy segítsünk

Dedák Angéla arról is tájékoztatott: a Városmarketing Iroda tavaly az online marketing terén erősített, illetve több rendezvény szervezésében is aktívan részt vett. Többek között rádiós és televíziós megjelenésekkel és piacspecifikus kiadványokkal is népszerűsítették Orosházát és Gyopárosfürdőt, ilyen volt többek között az ősszel kiadott, Gyopárosfürdő gyógyászati részlegéről szóló brossúra. Ebben az időszakban M1 Fapad című műsorának támogatói is voltak.  Tavaly októberben minden részletre kiterjedően értékelték a 2014-es esztendőt turisztikai fronton, erről részletes beszámolónk ide kattintva olvasható.

– A nagyobb rendezvények közül a szeptemberi Ifjúsági és Junior Erőemelő Világbajnokság lebonyolításában való részvétel, illetve májusban az élményfürdő születésnapi rendezvényének szervezése is kiemelkedő volt. Sikeresek voltak a nyári TDM partik, melyek összlátogatottsága 2400 főre tehető – tájékoztatott a Városmarketing Iroda vezetője. Hozzátette: az Itthon vagy! Magyarország, szeretlek! programsorozathoz csatlakozva Szent Mihály-napi tűzgyújtást is rendeztek szeptember végén, ami rengeteg orosházit vonzott a főtérre, éppen ezért idén is szeretnék tovább vinni ezt a vonalat.

– A TDM-mel az orosházi adventi program szervezésében is segédkeztünk, újdonság volt a kinyitható ablakos faházikónk, melyet a Városüzemeltetési és Szolgáltató Zrt. munkatársai építettek meg – folytatta a sort Dedák Angéla. – Szívesen dolgoztak együtt velünk az orosháziak 2014-ben, egyre több szervezet jön rá arra, hogy azért vagyunk itt, hogy segítsünk nekik a munkájukban – zárta sorait a vezető.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.