- hirdetés -

Nagy remények, elfüstölő motor, éjszakai szerelés és parádés győzelem. Ez jellemezte Kárai Tamás németországi autocross Eb futamát.

Minden úgy kezdődött, mint mindig, minden versenyhétvége előtt: szerdán és csütörtökön az utolsó simításokat végezték a fiúk a versenyautó körül, bekerültek a buszba a pótalkatrészek és a csapat ellátmányai, majd éjszaka nekivágtunk az ismerős szlovák-, cseh- és német autópályáknak. Irány a Matschenberg Aréna.

Motorcserék és idegeskedés

Szombaton abszolút lelkesen, tervekkel teli indult el a csapat a pálya felé. Ekkor már tudtuk, hogy a nagy ellenfél, a cseh Vaclav Fejfar technikai probléma miatt nem tud rajthoz állni a német futamon, így a legtöbb pont megszerzése lett a legfőbb cél. A sikert viszont nem adják könnyen sosem, és ezt most mi meg is tapasztaltuk. A szombati szabadedzés második körében a Skodából kiömlő hatalmas füst árasztotta el a pálya egy részét. Ekkor még csak reménykedtünk, hogy nincs nagy baj, de… volt.

Kárai Tamás útban az újabb győzelem felé (Fotó: Kárai Motorsport)
Kárai Tamás útban az újabb győzelem felé (Fotó: Kárai Motorsport)

Motorcsere miatt ki kellett hagynunk az első időmérőt. A másodikra sikerült a pályára gurulni, az időeredmény viszont elmaradt a várttól, bár így is az első előfutam első sorába kvalifikálta magát Tomi a Skoda Fabiával. Nem volt még elég ekkor az egész napos idegeskedés és kapkodás, a rajtot a szabályok értelmében 5 másodperc helyett a duplájára vagy talán még a triplájára is kihúzták. A rajtrácson értetlenül állt mindenki és végül felvillant a zöld lámpa. Ebben a pillanatban a második sorból rajtoló szlovák Greguska nekiment az előtte haladóknak és addig tolta őket, míg ki nem lökte a pályáról. Az eset következtében megszakították a futamot és új rajtot rendeltek el. A szerencse viszont megint nem állt mellénk, Tomi a harmadik körben feladta a versenyt.

Kezdődött minden elölről, mint reggel. Az autó átvizsgálása után kiderült, hogy újabb technikai problémánk akadt ezzel a motorral is. Összeült a csapat és csak egy megoldás jöhetett szóba: új motort kell összerakni. Az éj leple alatt, mint a kis manócskák, szorgosan dolgoztak szerelőink a lezárt sátor alatt. És mire a nap már kezdett előbújni újra, ismét duruzsolt a piros-fekete csoda. És ez tényleg csoda! Le a kalappal a fiúk előtt!

Az új motor aranyat ért

Vasárnap délutánra már az is kiderült, hogy volt értelme az éjszakai, bevállalós munkának. Tomi a második és harmadik előfutamon simán győzött csoportjaiban és az első sorból rajtolhatott a döntőben.

– Szombat este egy forintot nem adtam volna azért, hogy a döntőig eljutunk. Ez a hétvége megmutatta, hogy miért is csapatsport az autósport. Szinte már féltem az utolsó két előfutamban, nagyon kíméltem az autót, hogy csak bírja ki a nap végéig. A döntő rajtrácsán várakozva csak arra koncentráltam, hogy minden simán menjen. A szintén skodás Mahr elment ugyan mellettem a rajt után, de nagyon bíztam benne, hogy van még annyi az autóban, hogy meg tudjam előzni. Folyamatosan ott autóztam mögötte és tapadtam rá. Nehéz előzni ezen a pályán, de a negyedik körben a célegyenesre fordító kanyarban be tudtam szúrni és megelőztem. Ezután már csak a célba érkezésre gondoltam. És sikerült! Nagyon büszke vagyok a szerelőimre, mert erőn felül teljesítettek és olyat tettek, amire nem sokan lennének képesek. Köszönöm! – összegezte Tomi a verseny végén.

A bajnoki összesítésben Kárai Tomi 40 ponttal az élen áll. A következő futam a híres és hírhedt csehországi Nova Pakán lesz július 6-7-n.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.