- hirdetés -

A lettországi autocross futamon sok nehezítő körülmény ellenére is a legjobb lett az orosházi versenyző.

Immáron hagyomány, hogy Orosháza autósportját Európa szerte képviseli egy olyan pilóta, aki 2011-ben magyar sporttörténelmet írt a kontinens legjobbjaként. Egy olyan pilóta, aki a hazai közönséget a Magyar Rallycross Bajnokságokon kápráztatja el és nemzetközi vizeken a szívéhez legközelebb álló autocross szakágban parádézik.

Az elmúlt hétvégén a lettországi Bauskán kezdetét vette az Autocross Európa Bajnokság. A kilenc futamból álló versenysorozat első állomása különösen fontos mind lelkileg a versenyző és csapata számára, mind az eredményesség szempontjából a ponttáblázaton.

Kárai Tamás (pirosban) jól kezdte az EB szezont (Fotó: Kárai Team)
Kárai Tamás (pirosban) jól kezdte az EB szezont (Fotó: Kárai Motorsport)

Tizenegy versenyző állt rajthoz. Az időmérők alapján Tomi másodikként kvalifikálta magát az első előfutamba. Pillanatnyi állapot volt ez csupán, hiszen az előfutam összesítése alapján az élre állt. Az időjárás nem karolta szárnyai alá a résztvevőket a hétvégén. Az izgalmakat ugyan fokozta a sokszor sártengerré vált pálya, de a versenyzők és szerelőik dolgát igencsak megnehezítette: „milyen gumit tegyünk fel?, melyik rajtkockát válasszam?”- hallhattuk a depóban innen is, onnan is.

A második nap szintén borúsan indult. Tomi hozta a csoportelsőséget a második futamban; összesítésben második helyen állt, a nagy rivális Fejfar mögött. A harmadik megmérettetést mind a ketten kihagyták, hiszen a szabályok értelmében elegendő volt a már abszolvált két előfutam.

A döntőre már a nap is kisütött és eljött a pillant, hogy beérjen a felkészülés gyümölcse Az első sorban Tomi, a cseh Fejfar és az orosz Demkin. Tomi a középső rajthelyet választotta, mellette jobb oldalon Fejfar. Mivel egy balos kanyar következett a rajt után, nagyon kellett a jó helyezkedés és a szűken fordulás. Tomi elsőként rajtolt el. Fejfarral egyszerre értek az első kanyarhoz. Próbálta külső ívről megelőzni Tomit, aki a számára jobb pozíciót kihasználva, a kanyar kijáratánál már jól tudott kigyorsítani és maga mögé utasított a szintén Skodával versenyző csehet.

Az utolsó körig vonatoztak egymás után, majd egy óvatlan pillanatban…
– Hirtelen megtorpant az autóm és mivel nagyon közel volt mögöttem Fejfar, nekem jött. Nagy szerencsém volt, hogy előbb érzékeltem az autó lassulását és nem hagytam, hogy lefulladjon a motor. Ennek köszönhető, hogy sikerült célba érni. Nagyon boldog vagyok. Nagyon számítottam a jó szereplésre. Sokat dolgoztunk ezért az eredményért, köszönet érte a csapatom minden tagjának – mondta Kárai Tamás.

Íme a döntő futam:

Bízva a további jó szereplésben, folytatás június 1-én Németországban.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.