- hirdetés -

Kárai Tamás az olaszországi Maggiorában rendezett futamon Európa-bajnoki címet szerzett touring kategóriában.

A vasárnap futam előtt már latolgattuk a Kárai Motorsport esélyeit, majd a siker híréről is beszámoltunk, most pedig utolértük Kárai Tamást. Az újdonsült bajnok hazaérkezése után ugyan eléggé elfoglalt, de sikerült beszélgetnünk vele.

Milyen volt ez az olasz verseny?

– Elég izgalmas és fordulatos, nekem is és a csapatnak is. A harmadik futamban az egyik versenytársunk egy alkalommal elfelejtett fékezni, amiből egy tömeges baleset lett. A futamot piros zászlóval leállították. Volt a depóban egy kis kapkodás, mert az események következtében az autómon nem volt se első, se hátsó lökhárító. A döntő sem volt eseménytelen, hiszen nem tudtam az első helyről indulni, és az ilyen előzgetős futamok nem mentesek a test-test elleni küzdelemtől. Kicsit lángolt az autó hátulja, de szerencsére nem volt komoly az ügy és sikerült a vetélytárs előtt végeznünk. Köszönet a végig (és egész évben) nagyszerűen dolgozó csapatnak. Miattuk szoktam mondani, hogy nyertünk, nem pedig azt, hogy nyertem.

A bajnoki páros - Kárai Tamás és versenygépe (Fotó: Kárai Team)

Mivel tudtad, hogy itt Európa-bajnok lehetsz, nem izgultál jobban, mint egyéb versenyeken?

– Különösebben nem. Inkább a riválisomnak, a cseh Vaclav Fejfarnak volt több izgulni valója. A francia verseny után ugyanis olyan pontkülönbség alakult ki, hogy neki mindenképp nyernie kellett volna és még akkor sem biztos az Eb címe. Az az én eredményemtől függött.

Mit lehet tudni a győztes autóról?

– Ebben az évben Skodával versenyeztem. Turbós, benzines, 2000 köbcentis, kb. 550 lóerős tuning motor van benne, speciális váltóval és futóművel. Erre az évadra beállt, kiforrott az autó. Kitűnő versenytárs volt végig.

Sokszor történnek a versenyek során kisebb-nagyobb ütközések, esetleg borulások. Soha sem féltél?

– Saját testi épségem miatt nem, mert az autó úgy van megépítve, hogy minden körülmények közt megvédjen. Inkább olyan félelmeim szoktak lenni, hogy egy-egy karambol után nehogy olyan sérülést szenvedjen az autó, ami miatt nem tudom a versenyt befejezni.

Tamás utolsó, mindent eldöntő futama!

httpv://www.youtube.com/watch?v=RbVr8Vvg7kI&feature=player_embedded

Megszerezted a magyar cross-sport első felnőtt Európa-bajnoki címét. Mennyire becsülik ezt meg itthon?

– Nem tudom. Nagyon sokan gratuláltak, ismeretlenek is. Hogy lesz-e az elismerésnek egyéb megnyilvánulása, azt majd a jövő eldönti. A bajnoki cím talán annyi változást hozhat, hogy a következő versenyeken mindenki ránk feni a fogát, mindenki minket akar majd legyőzni.

Mik a terveid az elkövetkezőkre?

– Szeretném a jövő szezonban megvédeni a címet, jókat versenyezni, autózni és jól szórakozni eközben.

A bajnok legszebb pillanatai

httpv://www.youtube.com/watch?v=FJeYaDVwW04&feature=player_embedded#!

Kárai Tamás 2000-ben kezdte pályafutását, nem sokkal később a nemzetközi porondon is bemutatkozott. Két évvel ezelőtt be kellett érnie az ezüstéremmel. Az elmúlt idényben autót váltott, de az első szezon inkább keserűséget hozott neki a Skoda Fabiával. A technika azonban idővel kiforrott, tökéletesen megbízhatóvá vált, és ennek köszönhetően az idei kontinensviadalon az orosházi pilóta tíz futamból ötöt megnyert, és megszerezte a sportág történetének első felnőtt magyar Eb-győzelmét.

Kárai Tamással készült interjúnkat megnézheted kedden a városi tévé Hazai Pálya című műsorában.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.