- hirdetés -

A projekthét keretein belül a diákok saját vizsgálataik segítségével ismerkedhetnek meg a statisztika fogalmaival.
A Táncsics Mihály gimnáziumban Hétköznapi Statisztika néven egy projekthét vette kezdetét március 22-én. A program egy TÁMOP-os pályázatnak köszönhetően valósult meg. A nyitónap bemutatóórája előtt a program szervezőjével, Venyige Judit matematika-informatika szakos tanárral beszélgettünk.
Milyen programokat szerveztek?
– Ez egy projekthét, ami a matematika tantárgyon belül valósul meg. A matematikán belül kiválasztottuk a statisztikát, mert ezt a témakört csoportosan tudják feldolgozni a gyerekek. A hét tehát a statisztika jegyében zajlik. Bár valójában ez nem csak egy hét, hiszen már majdnem egy hónapja gyűjtik a gyerekek az adatokat a bemutatóórához, illetve az egész héthez. Vannak továbbá kapcsolódó programjaink is: például vetélkedő. Jövő héten pedig egy előadással zárjuk a programot, ahol a gyerekek összegzik a munkájuk eredményét, és egy bemutatót is láthatunk tőlük. Terveink szerint legalább 10-15 szépen elkészített diagrammal is büszkélkedhetünk majd.
A bemutatóórára kiket várnak, és mit szerveztek a számukra?
– Közép-, illetve általános iskolákba küldtük el a meghívókat, onnan várunk pedagógusokat, akiknek egy csoportmunkát mutatunk be.
A bemutatóóra a 9/E osztállyal történt. A diákok már majd egy hónappal korábban nekifogtak a munkának. Öt csapatot alkottak, és különböző gyűjtéseket folytattak, majd a kapott adatokat statisztikailag elemezték. Az Smoke-e csapat a dohányzó és a nem dohányzó emberek számát vizsgálta kor és nem alapján.
A második, a Postman eredetileg azt figyelte volna, hogy a postán melyik ablakhoz hány ember megy ügyet intézni. Ez a terv azonban nem valósulhatott meg, így a diákok új téma után néztek, ami a gimisek iskola utáni tanulásmennyiségére vonatkozott. A harmadik csapat, a Stopposok azt vizsgálta, hogy hányan ülnek egyszerre egy autóban. A NoName tagjai azt figyelték, hogy a zebrán hányan mennek át szabálytalanul, az ötödik, a White Power pedig azt, hogy milyen színű autóból közlekedik a legtöbb egy bizonyos területen.
A hozott eredmények alapján a tanulók megismerkedhettek több statisztikai fogalommal is, mint például a tömegjelenség, a mintavételezés, a relatív gyakoriság vagy az elemi esemény.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.