- hirdetés -

A József Attila iskolában a közelmúltban pedagógus tapasztalat-csere zajlott.

Az iskola az alábbi beszámolót küldte az eseményről:

„Iskolánkban történelem órán vettek részt városunk és a környező települések pedagógusai. Negyedik éve folyik a tanulás a HEFOP 3.1.3 kompetencia-alapú oktatás keretei között, ennek egyik állomásaként hívtuk meg a kollégákat.

A tanterem színültig megtelt érdeklődőkkel, akik az 5.c osztály tanulóinak tevékenységét figyelhették Kinyó Péter tanár úr vezetésével. A diákok modern módszertani gyakorlatok segítségével, interaktív tábla bevonásával, az ókori olimpiák történetével ismerkedhettek meg. A tanóra célja volt bemutatni, hogyan tudnak a gyerekek csoportokban, önállóan egy számukra ismeretlen szöveget feldolgozni a szaktanár irányításával.

A „NAVA-program”

lehetővé tette, hogy felelevenítsék a diákok a mindenki számára oly kedves 2008-as pekingi olimpia legsikeresebb magyar vonatkozású eseményeit is. A résztvevők hallhattak érveket és ellenérveket a tanulóktól a sport és a küzdeni tudás fontosságáról, melyeket a mai mindennapi élethelyzetekkel állítottak párhuzamba.

Pörneki Attila 7.a osztály matematika órája szép prezentációja volt a tartalom, a forma és a modern módszertan alkalmazási egységének. Az új ismereteket feldolgozó órán a tanulók a kooperatív oktatási módszerek alkalmazásával változatos feladat-összeállítás keretében sajátították el az algebrai kifejezésekre vonatkozó ismereteket.

A tanulók tudásának mélyítését szolgálta az aktív tábla használata, a változatos csoport-, pár- és egyéni munkát igénylő tananyag-feldolgozás. A bemutató órán résztvevő pedagógusok betekintést kaptak a kooperatív technikát alkalmazó, tanulóközpontú tanítás műhelymunkájába.

A foglalkozásokról elmondható, hogy a XXI. századi technikai újításokat is alkalmazni tudó diákok, ötletekkel teli, módszertani feladatok sokaságát felvonultató tanórákon hatékonyabb tanulásra lesznek képesek. Az iskolában folyó több kompetenciaterületet is érintő oktatási forma lehetővé teszi a gyerekek formálódó készségeinek és képességeinek növelését, melyre majdani középiskolai tanulmányaikat alapozhatják, s a felnőtt élet nehézségeivel is könnyebben boldogulni tudjanak.”

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.