- hirdetés -

A kétszeres autocross Európa bajnok Kárai Tomi számára – aki az idei évben már a rallycrossban versenyzik – az elmúlt két verseny felemás eredménnyel zárult.

Gőzerővel zajlik a foci Európa bajnokság, de azért a többi sportágban sem áll meg az élet. A technikai sportokban pedig különösen nem, hisz rendkívül szoros, feszített a versenynaptár.

Legutóbbi tudósításunk megjelenésekor Kárai Tamás épp az ausztriai Greinbachba készült egy osztrák-magyar zónaversenyre, amely egyben magyar bajnoki futam is. Itt vesszük fel újra a beszélgetés fonalát a kitűnő orosházi autóversenyzővel.

Második hely az osztrák pályán

– A meteorológia az egész osztrák hétvégére esőt jósolt, ezért már itthon esős pályára állítottuk be az autót és így, egy kicsit „felpuhított” futóművel érkeztünk. A szombati napon azonban csak este szakadt le az ég. Vasárnap is vártuk az esőt, de az nem érkezett, így hozzá kellett látnunk átállítani a kocsit száraz pályára – kezdi az értékelést Kárai Tamás.

Kárai Tamás az új Audi A1-el (Fotó: Kovács Zoltán/Kárai Motorsport)
Kárai Tamás az új Audi A1-el (Fotó: Kovács Zoltán/Kárai Motorsport)

– Gyorsultunk is ezzel néhány másodpercet, de a döntő futamon így is csak a negyedik helyről tudtam rajtolni. Ez a bizonyos rajt jól sikerült, a harmadik helyen fordultunk az első kanyarba. Az előttem haladó osztrák srácot egy rövid, de kemény meccs után sikerült megelőzni és indulhattam az első helyről rajtoló Kiss Pál Tomi után. Az osztrák pálya aszfaltos részei nagyon kedveztek az egykori pályaversenyző és autója számára. Mentem néhány kört mögötte, de igazi támadó pozícióba nem sikerült kerülni, így a második helyen zártuk a greinbachi futamot – foglalta össze az osztrák hétvégét a versenyző.

Új pályákon az Európa bajnokságon

A zónaverseny után sem lazíthatott a csapat. Villámgyors motorcsere, és néhány karosszéria elem cseréje után kedden már indult is a busz Norvégiába, az Eb futamra.

Az Európa bajnokság teljes szezonját 3 motorral kell a csapatoknak teljesíteni és ezek természetesen leplombált motorok, limitált futásteljesítménnyel. A hazai bajnokságban ezért a régebbi fejlesztésű erőforrást használja a csapat, így az Eb futamok előtt mindig be kell szerelni az újabb motort.

Mivel csak a második szezonját teljesíti az orosházi versenyző a rallycross Eb-n, vannak még teljesen új pályák is a csapat számára. A versenygép optimális beállításait nem egyszerű feladat a mérnököknek megtalálni.
– Jó irányba indultunk el a beállításokkal és minden újabb edzésen és előfutamon jobb és jobb időt értünk el. Sokan voltak azonban a helyi (norvég, svéd) versenyzők, akik szinte ezen a pályán nőttek fel és csak a szombati versenynap végére tudtunk annyit gyorsulni, hogy az élmezőnyben autózók idejével felvegyük a versenyt. Sajnos a szombati futamok során nem sikerült a legjobb 12-be kerülni, ezért a vasárnapi döntőt csak a lelátóról nézhettük. Persze ez a verseny sem múlt el haszontalanul, hisz a „kiskönyvben” szépen szaporodtak a beállítási adatok és jövőre már ez a pálya sem lesz ismeretlen a számunkra. Vannak még futamok ebben az évben, lesz lehetőség javítani – zárja a beszámolót Kárai Tomi.

A hazai a bajnokság Nyirádon folytatódik június 25-26-án, ami az orosházi versenyző számára „hazai pálya”. Azután pedig irány Svédország és az ottani Eb futam.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.