- hirdetés -

A polgármesteri hivatal tavaly 84 dolgozóval látta el feladatait, éves szinten több ezer fős volt az ügyfélforgalma, az ügyiratok szám pedig meghaladta a 100 ezret – derült ki dr. Burai Mihály jegyző 2023-ról szóló beszámolójából. Ennek apropóján Dávid Zoltán polgármester elismerését fejezte ki az Orosházi Polgármesteri Hivatal munkatársainak és megköszönte elkötelezett munkavégzésüket.

– A polgármesteri hivatal az önkormányzat és ezzel együtt a város egyik legfontosabb motorja Orosházán, hiszen a hatáskörébe delegált közfeladatokon túl számos városi intézmény és orosházi központú szervezet feladataiban vállal közreműködést, illetve eredményei messze túlmutatnak az általános hivatali tevékenységeken. Az elmúlt év összegzéséből is kitűnik, hogy még a városi pedagógusnapi ünnepség vagy éppen az általános iskolások nyári napközis táboroztatása kapcsán is számíthattunk a hivatali dolgozókra. De említhetném a diákmunka koordinálását vagy a Tehetségbarát Önkormányzat Díj 2023 sikeres pályázatát, továbbá a kollektívának köszönhetően a Testvérváros Pályázaton elnyert egymilliós, a nemzeti értékek és hungarikumok pályázaton megszerzett 2,5 millió forintos támogatást. A hivatal feladatai szerteágazóak, miközben az itt dolgozók napi munkájukkal biztosítják a város stabil működését. Ezúton is köszönöm mindenkinek, aki ezekben a feladatokban részt vállal, s különösen, hogy tisztelettel és emberséggel kezelik a minket megkeresők problémáit! – fogalmazott Dávid Zoltán kiemelve a hivatali munka jelentőségét.

Dr. Burai Mihály elmondása szerint a napi ügymenetben és általában a hivatal működésében is prioritást kap a lakossággal való kapcsolattartás, az igények és vélemények összegyűjtése és kezelése, továbbá az itt élőket segítő intézkedések. A lakossági ügyintézést segítve a hivatal hétfőnként ún. hosszított ügyfélfogadással várja a helyieket, így ezeken a napokon 17 óráig van lehetőség ügyintézésre. Ugyanakkor a lakossági észrevételek, vélemények jelzéséhez még személyes megkeresésre sincs szükség, hiszen a hivatal egy 24 órában hívható, ingyenes, ún. zöld vonalat – 06-80-931-001 – üzemeltet. Ezen keresztül tavaly 56 bejelentés érkezett, amelyeket az ügyintézők kezeltek és visszajelzést adtak róluk a hívó fél számára. Továbbá a jegyző személyesen is a lakosság rendelkezésére áll, minden hónap negyedik keddjén 13–16 óráig fogadóórát tart, távollétében az aljegyző fogadja a megkereséseket.

A lakosság számára nyújtott közszolgáltatási feladatokon túl a képviselő-testület „körüli” feladatok is hivatalban összpontosulnak. Tavaly 16 testületi ülésen 275 határozatot hoztak a képviselők. Ezek teljes dokumentációját a Jogi Csoport munkatársai készítették el csakúgy, mint a 39 bizottsági ülés anyagát. A hivatal tavaly 24 önkormányzati rendeletet „vezényelt le”, beleértve az újak alkotását és a meglévők módosítását is.

A köznevelési feladatok között a hivatal kezeli a Bursa Hungarica Önkormányzati Felsőoktatási Pályázat ügyeit is, de a tavalyi 65 kiváló tanuló jutalmazásának teendői is ide sorolhatók, és persze számos feladat adódik az év során az óvodai neveléssel kapcsolatban is. Az iskolásoknak szervezett, 4 héten át tartó nyári napközis tábor koordinációja is itt zajlott, tavaly 70 gyermek élt a lehetőséggel.

A Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály fontos feladatkört lát el a hivatal munkáján belül. Az önkormányzati ingatlanokhoz kapcsolódó témák – értékesítés, karbantartás, fejlesztés, energetikai kérdések – mellett a közterületekhez kapcsolódó mindennemű fejlesztési, környezetvédelmi, illetve útügyi és vízügyi feladat is az osztály tevékenységi körébe tartozik. Így a tavalyi évben például 10 fa és 235 cserje pótlását kezelték, 21 fakivágást engedélyeztek, 4 alkalommal koordináltak szúnyoggyérítést. Szintén az elmúlt év feladataihoz tartozott 226 új parkoló építésének felügyelete, kerékpárutak és járdaburkolatok, útburkolatok felújításának ügyintézése, ellenőrzése. Az osztály munkatársai tavaly felmérték a város közterületnév-tábláit, a szükséges pótlások ez alapján valósulnak meg idén.

A közterület-felügyelők újonnan kialakított irodájában (fotó: Nagy Kristóf)

Tavaly alakult meg a hivatal egyes rendészeti feladatait összefogó Városrendészet, amely az év utolsó két hónapjában ellátta a mezei őrszolgálatot, a közbiztonsági, valamint a honvédelmi referensi teendőket, a városgondnok és a közterület-felügyelet napi feladatait. A városgondnokkal és a közterületfelügyelőkkel a lakosok is sokat találkozhatnak, hiszen jellemzően a köztereken látják el munkájukat, részben lakossági megkeresések alapján.

Az olyan megszokott és jól ismert területek, mint a helyiadó-ügyek, az anyakönyvezés vagy éppen a gyermekjóléti feladatok szép számmal adnak feladatot a hivatal szakági munkatársainak, egyben lehetőséget biztosítanak a lakossági ügyfelekkel való kapcsolattartásra és az elégedettségmérésre is. Ez utóbbi – az ügyek gördülékeny kezelése mellett – mind a hivatal-, mind a városvezetés számára kiemelten fontos ebben az évben is.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.