- hirdetés -

Az Európai Parlament Nagykövet Iskolája program részeként rendhagyó EU-órák voltak a Táncsics Mihály Gimnáziumban március 1-én Seres Erzsébet és Kondor Edith szenior nagykövetek szervezésében, az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodájával együttműködve.

Az intézmény beszámolója szerint a mintegy 125 diák számára tartott interaktív, ismeretterjesztő foglalkozások támogatják a közös európai identitástudat kialakulását. A foglalkozások egyik fő modulja, az „Európa régen és most” mélyebb ismereteket nyújtott az EU kialakulásáról és az Uniós csatlakozási folyamatokról. A résztvevők az Európai Unióról szóló meglévő ismereteinek rendszerezése után bevezetést kaptak az integráció történetébe, az EU kialakulásának alappilléreibe, megismerték a főbb mérföldköveket az integráció során, a csatlakozási folyamatot, a tagállamok uniós szempontból fontos főbb ismérveit.

– A másik modul, melynek címe „Európa közösen dönt” volt, bemutatta az alapelveket, hogyan dolgoznak és hoznak határozatokat az Európai Bizottságban, az Európai Tanácsban és az Európai Parlamentben. A diákok megismerték az Európai Unió döntéshozatali mechanizmusát, egyrészt azokat a legfontosabb alapelveket, amelyeken az Európai Unió határozatai alapulnak, másrészt azoknak az intézményeknek (Bizottság, Tanács, Parlament) a munkáját, amelyek a döntéseket meghozzák – írta beszámolójában a program egyik szervezője, Seres Erzsébet.

Az előző modulok kiegészültek a különböző aktuális, mindennapokat érintő, korosztályonként kiemelten fontos uniós témákkal, mint például az euró (története, szerepe, euróövezet), környezetvédelem, digitalizáció, európai uniós mobilitási programok, bővítés vagy EU a világban.

A játékos és interaktív feladatok változatossá tették az Európai Unióval kapcsolatos alapvető ismeretek rögzítését, rendszerezését. A diákok megismerhették az EU kínálta lehetőségeket, melyekkel élhetnek a jövőben.

Fotók: Seres Erzsébet

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.