A vasúttársaság újabb kampánnyal hívja fel az autóvezetők figyelmét a KRESZ szabályainak betartására. Tájékoztatásuk szerint eddig kétszer annyi baleset történt vasúti átjárókban, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Egy 2018-ban, Orosháza határában meghozott rossz döntés négy ember életébe került.
Mécsesek emlékeztetnek az Orosháza-Székkutas közötti vasúti átjáróban 2018. október 25-én történt halálos balesetre. Egy házaspár és két fiatal fiú ült abban az autóban, amely a szemtanúk elmondása szerint a tilos jelzés és a sorompó ellenére hajtott a vasúti sínekre. A Szeged felől érkező vonat az autót a felismerhetetlenségig összeroncsolta, a benne utazók mind a négyen életüket vesztették.
Az autósok nem tanulnak a tragédiákból
A MÁV honlapján hívta fel a figyelmet arra, hogy a közlekedők minden körülmények között tartsák be a szabályokat, és csak akkor hajtsanak át a vasúti átjárón, ha kétséget kizáróan meggyőződtek arról, hogy semmilyen veszély nem akadályozza az áthaladást!
A MÁV az alábbi KRESZ-szabályok betartását kéri a balesetek elkerülése érdekében:
- A vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni.
- Biztosított vasúti átjárón csak akkor szabad áthajtani, ha mindkét sorompó nyitva van, a fényjelző vagy hangjelző berendezés nem ad tilos jelzést, illetve a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést ad.
- A vasúti átjárón folyamatosan, azaz megállás nélkül, legalább 5 km/órás átlagsebességgel szabad áthaladni.
- Vasúti átjáróban és közvetlenül a vasúti átjáró előtt tilos előzni.
- A vasúti átjáróba csak akkor hajtsunk be járművünkkel, ha abból a kihaladás is biztonságosan megvalósítható (kocsisor mögé ne zárkózzunk fel az átjáróban)!
A társaság megírta, akár elrettentő oktatófilm is lehetne az a felvétel, amely a napokban a nemeskeresztúri vasúti átjáróban készült:
kiemelt fotó: pillanatkép a 2018-as baleset helyszíni mentéséről; Rosta Tibor