- hirdetés -

Ez már a második tanév, hogy a Tanítsunk Magyarországért programnak köszönhetően a Szegedi Tudományegyetem fiataljai mentorálják a Czina iskola tanulóit. Ez azonban nem a szó szoros értelmében vett tanítást jelenti, annál is inkább, mivel az egyetemisták nagyobb része nem is pedagógusnak készül.

Mit jelent az, hogy az egyetemisták mentorálják a czinásokat? Azt, hogy a hallgatók eljönnek Orosházára a gyerekekhez, hogy beszélgessenek, társas játékozzanak velük, ezzel is fejlesztve az általános iskolások önismeretét, kommunikációját és együttműködési képességeiket. A programban 5-8. évfolyamról kapcsolódtak be a czinás gyerekek.

– Ha kell, segítenek a házi feladatban, és egy-egy dolgozatra, felelésre való felkészülésben is – mesélte Podmaniczki Éva, a Tanítsunk Magyarországért (TM) iskolai koordinátora. – A gyerekek közül van, aki ezeket az alkalmakat tartja a legfontosabbnak. Volt olyan mentor, aki magához is meghívta a gyerekeket, többször sütöttek együtt süteményt, előfordult olyan is, hogy bemutattak nekik egy-egy foglalkozást, amihez ők vagy a családtagjaik jól értenek. Így lehetett az, hogy az ötödikes lányok belekóstolhattak a forrasztás rejtelmeibe.

Podmaniczki Éva tartotta a kapcsolatot a hallgatók egyetemi oktatójával, professzor dr. Badó Attilával, aki folyamatosan segítette a mentorálást. Éva részt vett az online megbeszéléseken, ebben a félévben egy TM rendezvényen is vendégeskedett Szegeden, ahol aktív mentorok mutatták be a munkájukat a leendő mentoroknak és mentortársaiknak. Emellett szükség esetén segített a programok megvalósításában, a szülőkkel és diákokkal való kapcsolattartásban is.

– Amikor megkérdeztem az egyetemistáktól, ők mire a legbüszkébbek, a többség a kirándulások megszervezését és megvalósítását említette – folytatta az iskolai koordinátor. – Pedagógusként tudom, hogy mekkora munka leszervezni ezeket. Több alkalommal szállást is kellett találjanak, mivel nem tudtak aznap hazajönni Orosházára a gyerekekkel. Idén több mentor is részt vett osztálykirándulásainkon, segítve az osztályfőnök munkáját, továbbá részt vettek az iskolánk rendezvényein, a gyerekek fellépésein is.

A diákok rengeteg élménnyel gazdagodtak, nagyon sok kiránduláson vettek részt, jártak Békéscsabán, Szegeden, Budapesten és Szarvason is. Többen színházba is eljutottak, volt köztük, aki korábban még sosem járt hasonló helyen. Többször moziban is voltak, de a Szegedi Füvészkert, a könyvtár és a múzeum is hatalmas élmény volt a számukra, nem beszélve a trambulinparkról. A programok a gyerekek számára teljesen ingyenesek voltak, kezdve a TM kártyával való ingyenes távolsági utazástól a belépőjegyeken át a közös étkezésekig, fagyival, sütivel együtt.

Fotók: Czina tagiskola gyűjteménye

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.