- hirdetés -

Idén már a nyolcadik Digitális Témahetet tartották meg Magyarországon. Az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola már hetedik éve kapcsolódik be a programba és minden évben valamilyen országos díjat, elismerést kapott a pályázatokon. A munkát az elmúlt években Csányi Judit irányította, aki a szervezési feladatok mellett maga is projektet alkot és vezet, így több nyertes pályázata is volt már. Csakúgy, mint idén.

– Az idei tanévben a Czina Sándor Tagintézményben A mi Petőfink digitális pályázatot adtuk be, a projekt Petőfi születésének 200. évfordulója alkalmából született. A célunk az volt, hogy a tanulóinkhoz közel hozzuk a régmúlt nagy költőjét, másképpen ismerjék meg a munkásságát, műveit és életét. Ehhez innovatív módszereket használtunk.

Élményeken keresztül hozzuk közelebb a régmúlt időt. Legyenek tanulóink büszkék Petőfi Sándorra, fedezzék fel a költő életének, költészetének megismerése közben a fiatalembert, a forradalmárt. Találkozzon a múlt, jelen és jövő a technika, a digitális eszközök bevonásával. Szerezzenek tapasztalatot a mesterséges intelligencia képalkotó lehetőségéről, ismerjenek meg új módszereket, mint a digitális történetmesélés, filmkészítő eljárások, animációkészítések – ismertette a részleteket.

Nemcsak a gyerekek készítettek nagyon szép versillusztrációt Petőfi műveihez, melyek közül több rajz országos pályázatra is bejutott, hanem megismerték a mesterséges intelligencia képalkotó eljárásait is. Készültek társasjátékok, melyekkel a tanulók a tudásukat ellenőrizhették le. A robotokat is bevonva digitális történetmeséléssel dolgozták fel az 5. osztályos robotika szakköröseinek a János vitéz egy részletét.

A 3. osztályosok animációt készítettek a ScratchJunior program segítségével Petőfi Anyám tyúkja című verséhez. Angolul és magyarul is részt vettek egy olvasási kihíváson a BOOKR Kids program segítségével, de bekapcsolódtak az országos online Petőfi-játékba is. Minden osztály matematika, testnevelés vagy akár ének óra keretében ismerkedett Petőfivel és korával. Az élményszerű tanulás eszközei segítették abban őket, hogy a gyerekek tudása maradandó legyen.

A Czina Tagintézmény pályázati munkájáról itt lehet megtekinteni egy összefoglalót:
https://read.bookcreator.com/j6If2Ut9ZSPbz8l7SbJEN7jIHGw1/LFGJd68RS7SErdfZIUJPHg?fbclid=IwAR3JPbn_qpKi-dGgygKyHlSx7nNx1A_nVN_12sPnFauMVU4DbF_-756iu1g

A pályázatra benyújtott film:

A projekt a Digitális Témahét díjkiosztó ünnepségen különdíjat kapott, Csányi Judit pedig az évek óta végzett kiemelkedő munkájáért Nívódíjban részesült. Az intézmény pedagógusai egy csapatként vesznek részt a munkában, a gyerekek örömmel kapcsolódnak be a témaheti feladatokba, mint mondták, ez a közösségi élmény a legnagyobb jutalom a tudás és az oktatást segítő eszközök mellett, amit a pályázatnak köszönhettek.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.