- hirdetés -

Nyolc éve erősíti a Red Bull Racing csapatát Hegedűs Andor. Az orosházi tervezőmérnök 2006 óta él Angliában, ahová eleinte pénzt gyűjteni és tanulni indult. Az Oxford Brookes Egyetem motorsport mérnöki szakán szerezte meg azt a tudást, amely egészen a száguldó cirkuszig juttatta.

Hegedűs Andorról legutóbb 2014-ben írtunk, amikor állást kapott a Forma-1 Red Bull Racing csapatában mint tervezőmérnök. Andor azóta jobban megismerte a csapatot és elmondhatja magáról, hogy benne van abban a 15 százalékban, akik a legtöbb ideje tagjai a Red Bull közösségének. Tapasztalatának köszönhetően egyre nagyobb projektekkel bízták meg őt.

– Minden onnan indult, hogy sokat néztem nagyszüleimnél a Forma-1-et. Mikor kiköltöztem Angliába, az első autóm megvásárlása után rájöttem, hogy mennyire szeretem szerelni és fejleszteni is a kocsimat. Már szabadidőmben is ezzel kapcsolatos könyveket olvastam, ezért megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy miért ne tanulhatnám ezt egyetemen – mesélte Andor arról, hogyan indult el pályafutása.

Már az egyetemen is sokat kellett foglalkozniuk a Forma-1-el. Hamar rá kellett jönnie, hogy nem véletlen sodorta az élet Banburybe. Kiderült, a Formula 1 csapatainak 70 százaléka ezt a várost és környékét választotta székhelyének, és mint a Motorsport Völgye szerepel a köztudatban. Andor a Marussia csapatában kezdett dolgozni, azonban 2014-ben – látva a közelgő csődöt – a Red Bullnál kezdett dolgozni.

– Szeretek és jó érzés egy ilyen helyen dolgozni. Mivel népszerű, így sok felelősséggel is jár, hiszen sok ember felnéz ránk. A nyolc év alatt már hozzászoktam, de a kezdetekben sokszor kellett megcsípni magam, hogy elhiggyem, itt dolgozom – mondta Andor – Azt szeretem legjobban ebben a munkában, hogy szabad kezet kapok. Az alapoktól építhetek fel valamit. Megmondják, hogy mit szeretnének látni, de onnantól ránk van bízva a projekt. Emellett a csapat, a munkatársak, az egész atmoszféra motivál engem – tette hozzá.

Andor 2017-ben kezdett dolgozni kerékcserés projektjén, melynek köszönhetően a Red Bull Racing 2019 óta tartja világrekordját, 1,82 másodperccel. A tervek során figyelembe vették és újra tervezték a boxkiállás során használt eszközöket, változtattak az algoritmuson is. Andor elárulta, minden versenyen figyelik a kerékcserék idejét, és a legjobb tíz csapatot pontozzák ugyanúgy, mint a versenyzőket.

– Mivel tavaly megváltoztatták a szabályokat, így már nem tudjuk használni az általunk korábban fejlesztett algoritmus felét. A csapat most arra fekteti a hangsúlyt, hogy a kerékcseréért felelős 18-20 ember, minél inkább szinkronban végezzék a feladatukat. Így szeretnénk ugyanolyan gyorsak maradni, mint az új előírások előtt – emelte ki Andor – Az új szabályok alapján haladunk. Tanulmányokat készítenek, hogy a jövőben milyen irányba mozogjanak a dolgok. Az egyik új projektem is ehhez kapcsolódik, amely szintén a kiállásról szól majd. Most pedig a 2026-ban bekövetkező motorváltáson, pontosan annak fejlesztésén dolgozom már lassan fél éve. Igazából mindig valamilyen érdekes projekt vár rám – tette hozzá.

A Red Bull csapat tagja azt is elárulta, hogy az idei szezont nagyban segítették a szabályváltozások. Az autók teljesen megváltoztak idén, és minden csapat a saját módja szerint igyekezett értelmezni az új előírásokat. Andor szerint a Red Bullnak sikerült legjobban megalkotni a saját koncepcióját. Két versenyzőjük, Max Verstappen és Sergio Pérez pedig a mezőny élén járnak. Hozzátette, minden, ami ahhoz kell, hogy egy csapat jól működjön, az a Red Bullnál idén a helyén van.

A Magyar Nagydíj futama július 31-én, vasárnap lesz látható.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.