- hirdetés -

Horváth Gábor számára a kárpitos munka a pályaválasztással együtt járt, elmondása szerint szülői ajánlásnak is köszönhetően kezdte meg. Már 30 éve, 1991-ben vágott bele, az iskolai évekkel párhuzamosan is végezte, vállalkozóként pedig 2003-tól. 2008 és 2020 között másodállásban, azóta pedig ismét főállásban végzi az autók ülésétől kezdve egészen a bútorokig kiterjedő munkáját.

Immár 30 éve, hogy belevágott a kárpitos szakmába Horváth Gábor, aki már az iskolai évei alatt is ezen a területen dolgozott. Munkáját ugyan folyamatszerűnek tartja, de mint mondta, az évek során a többi szakmához hasonlóan kárpitosként is érdemes volt alkalmazkodni az éppen aktuális változásokhoz. Ő is így tett, hiszen az évek során mindig újabb és újabb dolgokkal találkozott, miközben tanult és a szakmán belül képezte magát.

Szabó Lőrinc utcai műhelyében az autók ülésitől, tetőkárpitjaitól kezdve a bútorokig bármivel szívesen foglalkozik.
– Most még nagyjából fele-fele arányban van a bútorok és az autók kárpitozása, de egyre több az autó, így szerintem hamarosan át fog billenni a mérleg a javukra. Most is van a műhelyben 4 autóra való komplett ülésgarnitúra, de tetőkárpit is sok van.

Fotó: Horváth Bence

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a bútorok ne készülnének a már korábban is megszokott ütemben. Ülőgarnitúrákat, székeket kárpitozok javarészt ebben a kategóriában, főleg textil- és műbőrös garnitúrákat. Ezekkel alapvetően a probléma az, hogy a bútorokat rossz minőségű anyagokkal vonják be, sajnos 4-5 évnél nem nagyon bírnak többet. Maga a szerkezet és a szivacsozás jó marad, csak a kárpittal van gond, de ilyenkor még inkább megéri áthúzatni, mint egy újat vásárolni – mesélte.

Mint mondta, az autó kárpitozása számít kicsit macerásabbnak, hiszen elég időigényes elkészíteni egy jó ajtó- vagy tetőkárpitot. Sokan keresik meg ezzel a kéréssel, hiszen gyakori jelenség, hogy valakinek az autója eléri a tizenéves kort és például a tetőkárpit cseréje szükségessé válik.

(Fotó: Horváth Bence)

– A tetőkárpitozás folyamata úgy történik, hogy vagy idehozzák az autót, kiszereljük belőle és letisztítjuk a régit tetőkárpitot, a maradék szivacsot, mert a probléma ilyenkor az, hogy a szivacs porlad el a szövet alatt és ezért megereszkedik a tetőkárpit.

 A másik megoldás pedig az, ha valaki úgy szeretné megoldani, hogy idehozza kiszerelve és akkor csak a takarítások, valamint az újnak a felvitele marad. Mindkét esetben az autó kap egy új tetőkárpit anyagot újraragasztva, ami akár tíz évnél is többet kibírhat utána – tette hozzá.

(Fotó: Horváth Bence)

Horváth Gábor elmondta, az elmúlt időszakot meghatározó koronavírus helyzet alatt nem sok változás történt, ugyan az anyagbeszállítás kicsit akadozott, de ez egyáltalán nem hátráltatta a munkában. (x)

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.