- hirdetés -

A spanyolországi Catalunya híres versenypályáján rendezték a hét végén a rallycross világbajnokság soron következő futamát, melyen az orosházi Kárai Tamás is rajthoz állt.

Az autósport, közelebbről a rallycross hívei számára bizonyára ismerősen csengenek a Hansen, Bakkerud, Kristoffersson, Grönholm, Timerzyanov nevek. Többek mellett ezekkel a világnagyságokkal vette fel a harcot a háromszoros autocross Európa-bajnok és kétszeres rallycross magyar bajnok, orosházi Kárai Tamás a Forma 1-ből is jól ismert spanyol pályán.

Világbajnokok egy csomóban. Volt néhány kemény első kanyar (Fotó: fiaworldrallycross.com)

A világbajnoki versenyhétvégére a Kárai csapat a középdöntőbe jutást tűzte ki célul, ami a legjobb tizenkettő mezőnyét jelenti.

– Nagyon kemény verseny volt és ha megnézzük az eredménylistát, láthatjuk, hogy csak a profi, kizárólag ezzel foglalkozó, gyári támogatással versenyző pilóták előztek meg. Az autó jól működött végig. Voltak apró hibák, a rajtban is lehet még bőven javulni, de végül sikerült teljesíteni a kitűzött célt. A három kvalifikációból egy tizedik, egy tizenegyedik és egy tizenkettedik helyet sikerült csípni, így végül a 11. helyen zártam. Azt kell mondjam, hogy ha sikerülne egy másodpercet javulni körönként, partiban tudnánk lenni a „nagyokkal” is. Ez nem elérhetetlen, az autóban is van még tartalék és bennem is egy kis javulási lehetőség. Minden versenyből igyekszünk tanulni és majd a jövő eldönti, jól csináltuk-e – foglalta össze a spanyol hétvégét Kárai Tomi.

Az orosházi versenyző mögött Hansen és Scheider (Fotó: Kárai Team)

A járvány és az ezzel kapcsolatos verseny időpont módosulások eléggé összekócolták az idei hazai versenynaptárt (is). Ez az egyik oka, hogy nem lett meg Káraiéknak az újabb Magyar Bajnoki cím. CSUCSU és Mózer mögött csak a harmadik helyet sikerült elérni.

– A felforgatott versenynaptár miatt volt ütközés az Európa-bajnoki és a magyar bajnoki futamok közt. Az én számomra az EB volt idén a legfontosabb, ezért az ausztriai magyar bajnoki futamot teljesen kihagytam. Csucsunál gyorsabbak voltunk, és még így is meg lehetett volna az újabb cím, ha a szeptemberi Kakucsringi verseny döntőjében nem löknek ki és be tudom fejezni. Sebaj, majd jövőre – fűzi még hozzá mosolyogva az orosházi pilóta.

A Magyar Rallycross Bajnokság (nem hivatalos) végeredménye: 1. Csucsu, Citroen DS 3, 105 pont, 2. Mózer Márk, Skoda Fabia 101 pont, 3. Kárai Tamás Audi S 1, 97 pont.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.