- hirdetés -

Az autósportok szerelmeseinek nagy örömére, a hét végén megkezdődhetett a Rallycross Magyar Bajnokság. A Kakucs ringen a háromszoros magyar bajnok, orosházi Kárai Tamás is rajthoz állt.

A koronavírus az autósportban is felforgatott mindent. Előbb senki sem tudott semmit, de május vége felé már elkezdtek jönni a hírek, hogy júliusban elkezdődhet a bajnokság. Az első verziók még zárt kapus versenyt tartalmaztak, minimális létszámúra csökkentett szerelő csapattal. Szerencsére ezt megváltoztatták és teljes csapattal, dugig telt nézőtér előtt versenyezhettek a szakág legjobbjai Kakucson.

A Supercar kategóriában szép mezőny gyűlt össze. Tizenegy autó jelentkezett a rajtnál, még úgy is, hogy Kárai Tomi legfőbb riválisa, az egykori rally pilóta, Spitzmüller Csaba autója nem készült el, így ezt a versenyt ki kényszerült hagyni.

Az orosházi versenyző a tavalyi év végén elkészült, full szénszálas Audi S 1-es versenyautójával érkezett. A versenygép az elvárásoknak megfelelően teljesített és bár a Supercar kategória döntőjét nem nyerte meg, a magyar mezőny legjobbjának bizonyult.

Az új autó jól teljesített, Kárai Tomi nem különben (Fotó: RVO)

– A vírus miatti kényszerpihenő alatt még apróbb fejlesztéseket hajtottunk végre az autón. Így most mintegy hatszáz lóerő van alattam, amely valamivel több, mint 800 Nm nyomatékot tesz a talajra. Egy két dolgon kell még finomítanunk a nemzetközi versenyek előtt, de összességében elégedett vagyok a kocsival – mondta el a verseny után Kárai Tamás.

Történelmet írtak Kakucson

Az osztrák Manfred Stohl egy futurisztikus, teljesen elektromos hajtású Ford Fiestával érkezett. A három villanymotor hajtotta 680 lóerős versenygéppel meg is nyerte a versenyt, amivel történelmet írt, hisz a világon először nyert éles rallycross versenyt egy elektromos autó. Az amúgy is 2 másodpercen belül gyorsuló Supercarokat is könnyedén lehagyta rajtoláskor. Gyorsításkor nem lehet ellenfele, ezt el kell fogadni, a többlet súly miatt viszont jóval hosszabb féktávokra kényszerült. Kárai Tomi végig ott lógott a nyakán, de végül másodpercen belüli hátránnyal a második lett.

Manfred Stohl és az elektromos Fiesta (Fotó: Tolnai Márk)

Stohl nem kaphatott magyar bajnoki pontokat, így az orosházi versenyző, az első forduló után maximális pontszámmal vezeti a bajnokságot és készül az Európa-bajnokság versenyeire.

– Augusztus második felében, Svédországban lesz az első nemzetközi versenyünk. Itt egy hétvégén két versenyt bonyolítanak le. A tervek szerint innen Finnországba megyünk át, ahol szintén két versenyen állunk rajthoz. A tavalyi hatodik hely után jó lenne az EB mezőnyében előre lépni. Bár még nem tudom, hogy az ellenfelek mennyit fejlesztettek, mennyit fejlődtek, de bízom benne, hogy sikerül – mondja nemzetközi terveiről a háromszoros magyar bajnok.

Kárai Tamás időpont ütközések miatt idén csak három magyar bajnoki fordulón tud részt venni, de a kezdés abszolút biztató…

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.