- hirdetés -

Az előző részből már megtudhattuk, miként érhetünk célt, ha egy pirossal vagy egy kékkel kommunikálunk. Következzen a William Marston-féle DISC modell másik két stílusa, a sárga és a zöld viselkedés jellemzése.

Ez alkalommal is Bánfi-Csizmadia Edit HR szakember, szervezetfejlesztő, akkreditált tréner, valamint Gestalt és Life coach nyújt segítséget.

– A sárga nyitott és optimista. Nála a fókuszban a másokra való hatás áll. Szeret középpontban lenni, fontos, hogy szeressék. Imád csapatban dolgozni, kitűnő lelkesítő, jól kommunikál. Környezete spontán rendezetlen, sok befejezetlen dolog veszi körül, rengeteg fotó, csapatkép és/vagy vicces szöveg látható. A pirosnál és kéknél alkalmazott bolti példánál maradva egy sárga az üzletben minden ismerősnek kalimpálva köszön, majd megállítja azt beszélgetni. Kihasználja az üzletben töltött időt, mindent felfedez. Közben lehet, elfelejt valamit, elmegy majd visszaszalad, a kasszánál pedig nem találja a pénztárcáját, vagy a pin kódja nem jut eszébe. De nem ijed meg, inkább ezt is elvicceli.

Forrás: nlcafe.hu

Ha egy sárgával kommunikálunk:

– Fontos, hogy dicsérjük meg, ismerjük el őt! Érdeklődjünk felőle, és legyünk vele közvetlenek vagy humorosak! A vele folytatott beszélgetéskor ne erőltessük a tényeket, számokat, és ne vitatkozunk vele! Nagyon fontos, hogy tájékoztassuk, meddig érünk rá vele beszélgetni, hiszen nála az idő nem számít, ha társalgásról van szó.

Végül következzenek a zöldek!

A zöld a béke és a biztonság embere. Ő az, aki kölcsönös elfogadásra és együttműködésre vágyik. Szívesen dolgozik csapatban, ő a biztos pont, s ha valamit elkezd, azt be is fejezi. Türelmes, kedves, lojális, jó hallgató, megértő. Viszont nehezen viseli a gyors változást, de ha megérti a miértjét, akár a zászlóvivője is lehet. Nehezen mond nemet, saját érdekeit háttérbe szorítja. Rutinból szeret tevékenykedni, ő az az „eddig jó volt, most minek változtassunk”- típus. Nem szeret nyílt konfliktusokba kerülni.

Lássuk nála is a bolti példát!

A zöldek az üzletbe általában a párjukkal mennek, de lehetőleg oda, ahol mindig tudják, mit hol találnak. Ha esetleg eltesznek bármit máshová, azt értetlenül keresik, távozáskor pedig kedvesen, egy jó kívánsággal köszönnek el.

Ha egy zölddel kommunikálunk:

– Hatékonyan akkor kommunikálhatunk egy zölddel, ha nem vagyunk türelmetlenek, és nem csapunk a dolgok közepébe! Ne kérjünk tőle azonnal véleményt, hagyunk időt neki a megértésre! Ne állítsuk meg hirtelen a folyóson, helyette teremtsünk számára biztonságos környezetet! Meggyőzésnél inkább az érzelmekre koncentráljunk, és ne a tényekre!

Alapjaiban véve minden kommunikációs stílus bennünk van, a kulcs az odafigyelés, a beazonosítás és a reakció, mely megkönnyíti a mindennapjainkat, segít a konfliktusokban és könnyebbé teszi az együttélést.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.