- hirdetés -

A GYSZC Kossuth Lajos Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium informatika szakcsoportos diákjai rengeteg szakmai kiállításon és versenyen vettek részt a 2019/2020-as tanév során és nem is maradtak adósak a szép eredményekkel.

Erősen kezdték az évet a diákok, hiszen az iskola K.E.S csapata (Budai Edvin, Kókai Kornél és Szilágyi Sándor részvételével) az országos harmadik helyet szerezte meg a World Robot Olympiad (WRO) versenyén. A februári és március eleji időszakban pedig jöhetett a többi megmérettetés.

Több szép sikert is elértek már alkotásaikkal a diákok (Fotó: iskola)

Részletes eredményeik:
Február 24. SZOLMUSZ Országos Verseny, Szolnok:

17. hely: SZÁM Csapat 9/A. – Lacanyecz Márk és Kókai Ádám
21-22. hely: K.E.S csapat és R.A.M csapat – Gaáli Richárd – Csík Márton – Babar Attila (10/A osztály)

Március 13. Diákkutatói Ösztöndíj:

3. hely: Gaáli Richárd (10/A. osztály) – nyert 60 ezer Ft. egyszeri ösztöndíj
10. hely: Csík Márton (10/A. osztály) – nyert 30 ezer Ft. egyszeri ösztöndíj
Babar Attila (10/A. osztály) – könyvutalvány

Március 13. Kodolányi Ösztöndíj:

8. hely: Budai Edvin (10/A. osztály) – nyert 50 ezer Ft. egyszeri ösztöndíj

A későbbiekben is komoly terveik vannak az informatikával (Fotó: iskola)

Megkérdeztük a diákokat, ők hogyan értékelik versenyeredményeiket, választott szakirányukat és a további lehetőségeket.

Miért készülsz informatikusnak?

Szilágyi Sándor: Ez egyszerű kérdés, hiszen ez az a szakma, ami megfogott, maga a környezet és a remek emberi kapcsolatok. Több olyan dolog is van az informatikán belül, ami érdekel. Leginkább a programozás vagy a szoftverekkel, hardverekkel kapcsolatos dolgok. Tehát lényegében minden. Egy olyan szakma, ami rengeteg kreativitást, logikát és időt igényel, de pont ez benne a szép.

Kókai Ádám: Én a bátyám, Kornél példájára készülök informatikusnak, ugyanis nagyon megtetszett, amit mesélt erről a szakmáról és a K.E.S csapattal elért eredményeikről.

– Milyen versenyeken vettetek részt eddig?

Szilágyi Sándor: Az eddigiek: Future Makers Nagydíj, amin a K.E.S csapat tagjaként vettem részt Budapesten, a UPC székházán. A másik az Edutus University által rendezett World Robot Olympiad volt Tatabányán, szintén a K.E.S-sel. De voltam még a 2. Szolmusz LEGO Day robotprogramozó versenyen is a csapattal.

Budai Edvin: Eddig nagyjából 4-5 versenyen vettünk részt, főleg a robotika szempontja szerint, de volt már programozó megmérettetésem is. Számomra mindegyik érdekes. Egyik-másik talán lehet, hogy unalmas, de akkor is érdekes látni a versenytársak ötleteit, tanulni tőlük. Tapasztalataim szerint bármilyen feladatot is kapunk, mindenképp meg kell vele birkózni és akkor sem szabad feladni, amikor nagyon kétségbeejtőnek tűnik a feladat.

– Melyik verseny volt a leginkább érdekes számodra és miért?

Csík Márton: Számomra az első, mert ott még nem tudtam, mi fog történni. Egy kicsit Melinda tanárnő beszélt róla, de az nem ugyanaz, mint saját szemmel látni. Nagyon izgatottak voltunk, hogyan fogunk teljesíteni a többi diákhoz képest.

Gaáli Richárd: Nekem a robotika verseny volt a legérdekesebb, mert ez számomra új kihívás volt. Saját magunknak kellett megépíteni a robotot. A robotok már szinte minden nagyobb cégnél megtalálhatók és nagyon jó érzés volt szinte első kézből programozni és irányítani őket. Jó hangulatban telt, hiszen kiderült, milyen jól tudunk csapatban dolgozni, teljesen kiegészítve egymást.

A jövőben is számos versenyen szeretnének részt venni a csapatok (Fotó: iskola)

– Hogyan tervezed, milyen versenyeken szeretnél még részt venni? Hova szeretnél eljutni az életben az informatikával?

Babar Attila: Továbbra is a Lego Mindstorm versenyekre szeretnék eljutni a jövőben, de vannak terveim a nagyvilágba is az informatikával kapcsolatban.

Lacanyecz Márk: Minél több versenyre szeretnék még eljutni, illetve az informatika segítségével az életben is minél messzebb a kiindulási ponttól.

– Végezetül egy utolsó kérdés a diákok felkészítő tanárának, Mészáros Melindának: Milyen ennyi csapattal és tanulóval együtt dolgozni?

Mészáros Melinda: Projektfeladatok a versenyek, csak így lehet ennyi diákot és csapatot menedzselni. Viszont okoztak már problémát az egymásba csúszó versenyidőpontok, hogy melyikre és hogyan készüljünk fel. Ennek ellenére igazán büszke vagyok a diákjaimra az elért szép eredményekért. Még csak 9-10. osztályosok, előttük vannak még a versenylehetőségek és ha így fejlődnek, igazán sokra vihetik az életben.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.