- hirdetés -

A hosszú távú és kiszámítható megoldások kerültek előtérbe az elmúlt hetekben a biztosítások piacán. A koronavírus-járvány a társadalom döntő többségét felkészületlenül érte, így Hovanecz András tanácsadó szerint érthető, hogy sokan gondolnak most családjuk biztonságára és helyeznek nagyobb hangsúlyt az öngondoskodásra.

A koronavírus váratlanul érkezett és hetek alatt megváltoztatta az életünket, sok esetben a gondolkodásunkat is. Eddig fontosnak érzett dolgok szorultak háttérbe, miközben jobban aggódunk szeretteinkért, vagy épp saját anyagi biztonságunkért.

Hovanecz András azt mondja, mindez a biztosítási szektorban is megmutatkozik. Visszaesést csak a járvány kitörését követő első egy-két hétben tapasztalt, azóta inkább nőtt azok száma, akit megkeresik tanácsért, segítéségért vagy biztosítást szeretnének kötni.
– A személyes találkozót azonban ők sem kérik, és nyugodtan mondhatom a kollégáim nevében is, hogy mi se erőltetjük. Nagyon sok online fejlesztés történt az elmúlt hetekben a nagy cégeknél, ezáltal szinte mindent meg lehet oldani digitálisan a kárrendezéstől a papírok beküldésén át a biztosítás módosításáig vagy létrejöttéig. A tanácsadók nagy része hozzám hasonlóan otthonról dolgozik videóhívások, különféle üzenőfelületek, közösségi oldalak segítségével – részletezi a szakember.

Ezekben a hetekben Hovanecz András sem találkozik ügyfeleivel, de mint mondja, online is minden elintézhető a fejlesztéseknek köszönhetően (Fotó: Rosta Tibor)

Mint hangsúlyozza, tapasztalatai szerint átalakulóban van a piac, mert a megtakarítások helyett most a kockázati biztosítások kerültek előtérbe. Ezek azok a termékek, amelyek biztosítási szerződésében a biztosítótársaság, megfelelő díj ellenében arra vállal kötelezettséget a szerződőnek, hogy a biztosított halála esetén a kedvezményezett számára kifizeti a haláleseti összeget.
– Vagyis inkább a család, a szeretteik és a saját maguk védelme az, amit fontosabbnak tartanak most az ügyfelek, emellett pedig jellemző az is, hogy kombinálják a szerződéseiket. Tehát egy megtakarításhoz például lényegesen nagyobb összegben választanak kiegészítő biztosításokat, mint eddig. Nem számottevő mértékben, néhány százalékkal lett több a szerződés átdolgozás, díjmódosítás – sorolja a járvány következményeit Hovanecz András hozzátéve, jelentősen felgyorsult a kockázati elbírálás, ezért pozitív döntés esetén már a nulladik órától él a biztosítás, akár a koronavírus-fertőzés miatt bekövetkező halál esetén is.

Fizetési könnyítések az anyagi gondokkal küzdőknek

Egyes biztosítótársaságok azokra is gondolnak, akik elveszítették a munkájukat, vagy csökkentett munkaidő miatt keresnek kevesebbet.
– Sok szerződésben például már eleve benne van, hogy jövedelemkiesés vagy tragédia esetén lehet szüneteltetni a díjfizetést, és a nagyobb biztosítók már olyan esetekben is engedélyezik ezt, ahol egyébként nem járna, tehát az ügyfél szerződése nem tartalmaz ilyen kedvezményt, de előfordul az is, hogy kamatmentes kötvénykölcsönnel járulnak hozzá a biztosítás díjrendezettségéhez – magyarázza a tanácsadó.

Ezekre a könnyítésekre szükség is van Hovanecz András szerint, mert a jelenlegi adatok alapján általánosságban elmondható, hogy tíz ügyfélből kettőnek, tehát a szerződők mintegy húsz százalékának adódnak egyszeri vagy folyamatos fizetési nehézségei.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.