- hirdetés -

Mint arról korábban beszámoltunk, a vastagon lejegesedett vezetékek szakadása miatt több alkalommal is áramkimaradás történt. Ezek nem csak bosszúságot okoznak, de néha anyagi kárt is, ha elektronikai eszközeink károkat szenvednek.

Nagyon sokan jelentkeznek a biztosítóknál tönkrement elektronikai eszközeik (számítógép, laptop, okos tv, mosogatógép, stb.) miatt. A néha csak másodpercekig tartó áramkimaradások miatti feszültségingadozást tűrik nehezen a finom technikák. Tulajdonosaik – mivel ezek a lakásbiztosítás biztosított vagyontárgyai – a biztosítóktól remélnek segítséget. Ebben az esetben azonban nem kapnak.

A menthetetlen eszközök az elektronikai hulladékgyűjtésben végzik (Fotó: Kecskeméti Krisztina)

Az Aegon Biztosító Zrt. orosházi irodájában érdeklődtünk, mi ezekben az esetekben a biztosító álláspontja? A következő felvilágosítást kaptuk:

„A lakásbiztosítások biztosítási eseményei között szerepel több árammal kapcsolatos esemény is. Az egyik a fagyasztott élelmiszerek, előre be nem jelentett, legalább nyolc órás áramszünet miatti megromlására, a másik pedig a villámcsapás és annak másodlagos hatása miatti túlfeszültségre, illetve az ezek miatt elektromos berendezésekben keletkezett károkra vonatkozik. A mostani esetekben – bármennyire is megértjük és szeretnénk – a szabályzat értelmében nem tudunk kártérítést nyújtani.”

Természetesen a problémával kapcsolatosan megkerestük a Nemzeti Közművek Zrt. (NKM) sajtóosztályát is. Amint a válaszuk megérkezik, megosztjuk olvasóinkkal.

Addig is, míg a megoldást kiderítjük, álljon itt két jótanács: 1. Bármilyen forrásból érkező kártérítésre is számítunk, biztosan szükség lesz szakértő által kiadott szakvéleményre, mely igazolja, hogy a készülék meghibásodását az áramkimaradások okozták. 2. Az ilyen gondok legtöbbje megelőzhető a kereskedelemben kapható szünetmentes tápegység segítségével. Folytatjuk…

Kedd délután megérkezett az NKM Kommunikációs Osztály válasza az általunk feltett kérdésekre, melyet változtatás nélkül közlünk:

Az NKM Áramhálózati Kft. szolgáltatási területén napokon át tartó rendkívüli időjárási körülmények a közcélú villamos hálózatokat fokozottan igénybe vették, a jegesedés sok helyen okozott vezetékszakadást, aminek következtében néhány nap alatt több tízezer ügyfélnél volt rövidebb hosszabb idejű áramszünet. A tömeges üzemzavar megszüntetéséről és a villamosenergia-szolgáltatás helyreállításáról a Garantált Szolgáltatásokban vállaltaknak megfelelően a lehető legrövidebb idő alatt gondoskodott az NKM Áramhálózati Kft.

Azon ügyfeleinknek, akiknél a rendkívüli időjárási körülmények miatt az áramkimaradás kárt okozott, javasoljuk, hogy az esetet elsősorban a lakásbiztosítójuk felé jelentsék be. A társaságunkhoz benyújtott kártérítési igényeket minden esetben egyedileg vizsgáljuk ki, melynek eredményéről, vagy a vizsgálat lefolytatásához szükséges hiánypótlásról a benyújtást követő 15 napon belül adunk tájékoztatást.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.