- hirdetés -

Szekeres Tamás édesapjával, Szekeres Pállal közösen indította el 2006 tavaszán a Car-Scool Autósiskolát, ahol a segédmotortól az autóbuszig minden kategóriában indítanak elméleti és gyakorlati tanfolyamokat. (x)

Az iskola története 2003-ig nyúlik vissza, az addig állami és munkaközösségi képzőszerveknél oktató pedagógusok létrehozták a Kossuth iskola autósiskoláját, ami idővel a kistérség legnagyobb képzőszervévé nőtte ki magát az intézményi keretek között működő mezőgazdasági gépésztechnikus képzés tananyagi részeként. A Car-Scool Autósiskola 2006 óta működik.

– Én akkoriban végeztem el a főiskolát, viszont indult 2005 nyarán egy oktató képzés. Ezt én megcsináltam, mikor végeztem, akkor jött édesapámmal közösen az ötlet, 2006-ban elindítottuk a Car-Scool Autósiskolát, melyet többnyire az akkori Mezgében tanító csapat vitt tovább – mesélte Szekeres Tamás, iskolavezető.

Motortól autóbuszig terjednek a Carscool által nyújtott lehetőségek (Fotó: Kecskeméti Krisztina)

Tevékenységük fokozatosan bővült az évek folyamán, a Car-Scool Autósiskolában a segédmotortól egészen az autóbusz vezetésének megtanulásához indul elméleti és gyakorlati tanfolyam.

– Megvan a lehetőség motor, személygépkocsi, traktor, teherautó vagy buszvezetői jogosítvány megszerzésére. Utóbbi kettő esetében egy külön szaktanfolyamra is szüksége van a vezetőnek, hogy munkát tudjon vállalni, de ezt most már itt is el lehet végezni. Az oktatás mellett személyszállítással, bel- és külföldi utazások lebonyolításával is foglalkozunk, utóbbi a buszos oktatással párhuzamosan nőtte ki magát – mondta Szekeres Tamás.

Minőségi oktatás – tantermi képzéssel

Mint mondta, a Car-Scool Autósiskolánál megfelelő, minőségi oktatásra törekednek. Az online tanfolyammal egyáltalán nem ért egyet, akit csak tudnak, nem ebbe az irányba terelnek. A tantermi képzés adja a szakmaiságot, amit megkapnak az érdeklődők a megfelelő oktatással, szerencsére még mindig van egy nagyobb réteg, amely ezt a lehetőséget keresi.

– Gyakori szituáció és szeretnénk az ilyeneket elkerülni, hogyha valaki le is teszi a Kresz-vizsgáját, eljön vezetni, mégis újra meg újra el kell magyarázni neki a szituációkat, hiszen csak begyakorolták a válaszokat, de nem elemezték az ok-okozati összefüggést – tette hozzá.

Már nem csak a nyári szünetben érkeznek a tanulók

Elmondta, míg korábban az autósiskolákban inkább a nyáron vagy az év második felében érkezett a diákok többsége az oktatásra, ez a folyamat 2017-ben megváltozott. A csúcsidőszak sokáig júniustól szeptemberig tartott, ekkor sokszor előfordultak 20-30 fős tanfolyamok, az átlag 15 fős foglalkozásokhoz képest, mostanában viszont már nem mindenki várja meg a nyári szünetet a kezdéshez.

Korábban a nyári szünet számított csúcsidőszaknak, ez néhány éve megváltozott (Fotó: Kecskeméti Krisztina)

A kötelező vezetési idő 580 kilométer és 30 óra, ami nem az elmúlt évekhez képest nem változott, a körülmények azonban igen. Többen vannak az utakon, új közlekedési eszközök jönnek szembe, valamint a vizsgakövetelmények is nehezedtek. A képesség, az érzék és a rátermettség dönt arról, ki mikor mehet el vizsgázni. Van, akinek nyolc óra is elég lenne, de előfordulhat, hogy az ötven óra is kevés.

– A lényeg, hogy komplex iskolaként működünk: ügyfélfogadást, adminisztrációs feladatokat vállalunk, próbáljuk kerekké tenni a szolgáltatást. Legfőbb célunk, hogy teljeskörűen kiszolgáljuk a tanulóinkat és minél jobban megkönnyítsük számukra a jogosítvány megszerzését – zárta le a beszélgetést Szekeres Tamás.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.