- hirdetés -

Néhány napja becsengettek az ország általános és középiskoláiban. Orosháza nyolc alap- és középfokú oktatási intézményében mintegy négyezer diák ült vissza az iskolapadba, hogy összesen megközelítőleg 180 tanítási napot töltsön ott. Van, aki örül, hogy elkezdődött, másoknak még bele kell rázódni a dolgos hétköznapokba.

A szakgimnáziumokban 178, a gimnáziumokban, szakközépiskolákban és szakiskolákban 179 napig kell iskolába járniuk a diákoknak – kivéve a végzősöknek, a középfokú iskolákban. Nekik az utolsó tanítási nap 2020. április 30-án, csütörtökön lesz. Az első félév 2020. január 24-ig tart majd, az iskolák január 31-ig értesítik a diákokat és a szülőket a félévi eredményekről.

Az első hivatalos szünet az őszi lesz, ami október 26-tól november 3-ig tart, a téli december 20-án kezdődik, és január 5-én lesz vége. A tavaszi szünetben pedig április 9-től április 14-ig pihenhetnek az iskolások. A tanév – ahogyan egy ideje mindig – ezúttal is június 15-én ér véget.

A tanévkezdés előtt megkérdeztük az orosházi iskolákat, milyen célokkal, elképzelésekkel vágnak neki az évnek. Csak néhánytól érkezett válasz, így például a Vörösmarty Mihály Általános Iskolából, amely a székhelyen 24 osztállyal és több, mint 500 tanulóval kezdte a munkát. Mint Csányi Judit igazgatóhelyettestől megtudtuk, a hagyományoknak megfelelően teljes létszámmal indul és tovább működik ének- zene és informatika tagozat. A szakos ellátottság megfelelő, a speciális nevelési igényű tanulókat a város többi iskolájához hasonlóan gyógypedagógusokkal látják el.
– Célkitűzéseink közé tartozik az eddigi eredményeink megtartása, pozitív továbbtanulási mutatóink megőrzése, kórusunk sikeres országos és városi szerepléseinek folytatása, gyermekközpontúságunk megőrzése. A tanév indításaként iskolánk 10 pedagógusa máris elvégzett egy újabb továbbképzést robotok az oktatásban való használatával kapcsolatosan. Tovább folytatjuk ebben a tanévben is a robotok használatát, a makerspace-digitális alkotótér- működtetést. Új kezdeményezésként drónok programozásával ismerkedhetnek majd tanulóink – sorolta, mire vállalkoznak idén.

A Czina Sándor Tagintézményben mintegy 170-nél diák kezdte meg tanulmányait 11 osztályban. Áttanítókkal és óraadókkal együtt biztosítják a teljes szakos ellátottságot.

Idén sem csak a tanulásról szól majd az iskola (Fotó: Rosta Tibor)

Idén szeretnének javítani a kompetenciamérések eredményein és tovább működtetni a belső tudásmegosztást, tapasztalatokat, jó gyakorlatokat szerezni egymástól.
– Fontosnak tartjuk emellett a kiemelt figyelmet igénylő tanulók, valamint a hátrányos helyzetű tanulók eredményes nevelését, oktatását. Hangsúlyos még a 2018-2019. tanévben végzett, a tanórán kívüli programok megújítására vonatkozó kérdőíves felmérés eredményeinek leszűrése, ebből adódó feladatok beépítése a munkatervekbe – derült ki az iskola válaszából.

A tanulás mellett a szabadidős programok szervezését sem hanyagolja el a Czina, lesz szüreti mulatság, karácsonyi gyertyagyújtás, farsangi mulatság és gálaműsort is adnak a városrész lakóinak.

A Rákóczitelepi Tagintézmény 8 osztállyal, 15 pedagógussal kezdte meg a tanévet. Folytatják a Komplex Instrukciós Programot, tervezik az Élménysuli bevezetését, alkalmazását a mindennapi oktatásban.
– 90 éves lesz tagintézményünk, ennek az évfordulónak a méltó megünneplését tervezzük. Tovább működtetjük a Belső Szakmai Műhelyt. Iskolánk elkötelezett a digitális oktatási módszerek használatában, ebben nyújt segítséget számunkra a Vodafon Digitális Iskola Program támogatása. Tervezett nagyobb rendezvényeink a Rákóczifesztivál, a Karácsonyi játszóház, a farsang, a Kék bolygó hete, a Családi sportnap – foglalta össze a tagintézmény vezetője terveiket.

A sport sem marad ki a diákok életéből (Fotó: Rosta Tibor)

Az Orosházi Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában a 11 alsó és 8 felső tagozatos osztályba járó 429 diákot 48 pedagógus fogadta szeptember 2-án. A kicsiknél idén is a játékos, mesés nyelvoktatást helyezik a középpontba, a felsősöknél pedig célkitűzés maradt a nyelvvizsga. Ehhez megfelelő létszámú szaktanár áll rendelkezésre, a speciális fejlesztési igényű gyerekeket szintén helyben látják el.
– Továbbra is a keresztény világszemlélet kialakítása, erősítése az egyik fő célunk. Az élményalapú új tanítási módszerek alkalmazásáról ebben az évben sem mondunk le. Fejleszteni szeretnénk diákjaink önismeretét és viselkedéskultúráját. Mindezek mellett az egészséges életmódra nevelés, a természet tisztelete, védelme is központi szerepet kap – fogalmazott Víghné Pintér Lilla igazgató.

A Wesley János gyógypedagógiai intézményben 17 óvodás gyermek, 89 általános iskolás, 4 készségfejlesztő iskolás és 30 szakiskolás tanuló, azaz összesen 140-en kezdték meg a 2019/2020-as tanévet. Változást jelent idén, hogy a korábbi egy óvodai csoport helyett kettő indult, így összesen 30 gyermek felvételére nyílt lehetőség.

(Kiemelt kép forrása: sinosz.hu)

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.