- hirdetés -

Az indulás óta számtalan autó készült, újult meg a Kárai Péter vezette Kárai Exclusive Racing Kft. műhelyeiben. Versenyautó, hot-rod, hobbyautó, veterán autó. Ki is nőtték régi telephelyüket.

A cég fő profilja a klasszikus autók felújítása. A klasszikus alatt a mai negyvenes, ötvenes korosztály ifjúkorának autóit értjük. Ezek az ún. jungtimer sportkocsik, melyek egy része hobbi célokat szolgál, más része kiállítási darab, vagy egy nagyobb, erősebb motorral, futóművel, fékrendszerrel szerelt versenyautó lesz. Mint a cég vezetője, Kárai Péter – aki drift szakágban maga is kiváló versenyző – elmondta, sokan befektetési céllal újíttatnak fel klasszikus autókat.

Gyönyörű gépek készülnek Kárai Péter műhelyeiben (Fotó: Molnár István)

– 2005 óta elég rendesen benne vagyunk a motorsportban. Ezalatt a cég neve egybe forrt a klasszik versenyautós vonallal. Számos versenyre készítünk versenygépeket. Drift-, rally-, rallykrossz autókat. Gyakorlatilag a hazánkban népszerű autós sportágakhoz, de a cég ilyen irányú tevékenysége is a klasszikus versenyautók, főleg BMW-k felé húzódik. Az ügyfél igényeihez hozzáadjuk a szakmai tapasztalatunkat és így alakul ki a versenygép, de az egyszerű hétvégi autó is – avat be a cég munkájába Kárai Péter.

Egy negyven éves autónak rendszerint már itt fáj, ott fáj. Rozsdás a küszöb, kopott, elavult a futómű, az utastér belső. Első lépés minden alkalommal egy alapos állapot felmérés. Ezután a megrendelő elmondja a felújítással kapcsolatos igényeit.

– Az autót az utolsó csavarig, ahogy mondani szoktuk, elemeire szétszedjük. Minden alkatrészét megvizsgáljuk, visszaszerelhető-e. Ezután kezdődhet a karosszériás munka. A rozsdás, deformálódott elemek javítása, cseréje, majd a kasztni mehet a festőműhelybe. Közben egy másik területen zajlik a motor, a váltó, a futómű felújítása, megint másutt dolgoznak a kárpitosok, készül a belső tér. Régebben ezt a sok munkafolyamatot csak külsős alvállalkozók bevonásával tudtuk megoldani, ami óhatatlanul növelte a ráfordított időt. Nagy előrelépés volt a cég életében, hogy mostanra mindent meg tudunk saját erőből saját szakembereinkkel oldani – teszi hozzá büszkén a főnök.

Nagyobb hely kellett

Sok a megrendelés. Az első időkhöz képest sokkal több lett a hazai ügyfél. Az utóbbi években itthon is megnőtt azok száma, akik beleszerettek ebbe az életérzésbe és finanszírozni is tudják a hobbijukat. A felújításban szereplő sok szakmához és munkafolyamathoz viszont már szűkös lett a hely a Szent István úti telephelyen. Úgy döntöttek, hogy az ügyfelek tökéletesebb kiszolgálása érdekében több, jobb helyre van szükség.

Idejében meg kell rendelni a szolgáltatást (Fotó: Molnár István)

– Tavaly ősszel úgy hozta az élet, hogy sikerült megvásárolnunk az új telephelyet, a konzervgyárral szemben levő, valamikori bútor lerakatot. Itt már folynak a felújítási munkálatok, de már munkatársaim egy része is itt dolgozik. Egy minden igényt kielégítő, Európai színvonalú helyet szeretnénk kialakítani, kiállítótérrel, a műhely felett galériával, ahonnan a megrendelő láthatja is, mi történik az autójával. Nagyon remélem, hogy ősszel már mindannyian itt dolgozhatunk, bár a a felújítás még akkor is tartani fog- teszi hozzá Péter.

A külföldön is jó nevű cég, új telephelyén tovább öregbítheti maga és a város hírnevét.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.