- hirdetés -

A jövőben az adóhatóság veszi át a törvényszéki végrehajtók feladatait, és ezzel összefüggésben egyeztettek a törvényszék és az adóhatóság képviselői a Gyulai Törvényszéken.

A Gyulai Törvényszék és a NAV Békés Megyei Adó- és Vámigazgatóságának képviselői 2019. január 15-én egyeztetést tartottak, ugyanis jelentősen megváltozott azon ügyek intézésének menete, amelyeknél a végrehajtás korábban a törvényszéki végrehajtókhoz tartozott. A változás lényege, hogy a 2018. december 31-ét követően kiállított végrehajtható okiratok tekintetében a törvényszéki végrehajtók helyett az állami adó- és vámhatóság végzi a végrehajtást. A változás a követelések hatékonyabb és gyorsabb behajtását teszi lehetővé.

A NAV és a törvényszék képviselői egyeztettek (Fotó: Gyulai Törvényszék)

Az ügyfelek számára mindez azért fontos, mert az érintett végrehajtási ügyek közé tartoznak például az állam által előlegezett költségek, illetve büntetőeljárások esetén az elővezetési költség, a bűnügyi költség vagy a vagyonelkobzás végrehajtása. Ezek az ügyek nem azonosak azokkal, amelyekben az úgynevezett önálló bírósági végrehajtók járnak el.

Az átmeneti időszakra vonatkozó szabályként írja elő a törvény, hogy 2019. december 31-ét követően az állami adó- és vámhatóság végzi a végrehajtást a 2019. január 1-jét megelőzően kiállított azon végrehajtható okiratok tekintetében, amelyek esetében a végrehajtási eljárás érdemi befejezésére 2019. december 31-ig nem került sor.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.