- hirdetés -

A gépjárműadót idéntől egy összegben, április 15-ig kell befizetni. Az évi két alkalom helyett csak egyszer küld a fizetésről értesítést a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

A határozatokat a NAV március elején elektronikusan (cégkapura, vagy hivatali tárhelyre, illetve a magánszemélyeknek, egyéni vállalkozóknak KÜNY-tárhelyre) küldte meg mindenkinek, aki rendelkezik elektronikus elérhetőséggel. Akik nem, azok postán kapták meg a papírokat. A NAV oldalán összegyűjtöttek néhány fontos tudnivalót:

Hogyan lehet megfizetni a gépjárműadót?

A gépjárműadót a 410-es adónemhez tartozó, 10032000-01079160 számú, NAV Belföldi gépjárműadó-bevételi számlára kell megfizetni. Ezt különböző módon lehet megtenni: a NAV-Mobil alkalmazás Gépjárműadó menüpontjában bankkártyával, az elektronikusan kapott határozatban, levélben elhelyezett fizetési linkre kattintva bankkártyával, átutalással, a NAV ügyfélszolgálatain bankkártyával, az Ügyfélportálról indított befizetéssel (bankkártyával, házibankos utalással), sárga csekkel. A NAV munkatársai kérik, az átutalásnál a közlemény rovatba az adóazonosító jelüket vagy az adószámukat írják be, ne a rendszámot!

Nincs meg az elektronikusan érkezett határozat, mit tegyek?

Az adóhatóság által küldött üzenetek lekérdezhetők elektronikus hozzáféréssel a NAV ügyfélportálján a Dokumentumok/dokumentumok lekérdezése menüpontjában.

A határozat ismételt kiküldése kérhető a NAV Infóvonalán, a 2-es menüpont választásával, melynek használata előzetes regisztrációhoz kötött* (belföldről: 1819, külföldről: +36 (1) 461-1819 hívószám), papíralapon írásban, e-Papíron a https://epapir.gov.hu/ (témacsoport: Iratbetekintési/másolatkészítési jog gyakorlása, ügytípus: Iratbetekintési/másolatkészítési kérelem (kivéve szabálysértés és bűnügy), illetve ismételt kiadása, kiküldése kérhető személyesen a NAV-ügyfélszolgálatokon, ahol a határozat személyesen is megtekinthető.

Mi a teendő, ha elveszett a már kiküldött csekk?

Ha a pénzforgalmi számla nyitására nem kötelezett természetes személy nem kapott vagy esetleg elveszíti a csekket, akkor újat a NAV Infóvonalán, a 3-as menüpontban igényelhet.

Az Infóvonal belföldről a 1819-es, külföldről a +36 (1) 461-1819-es telefonszámról hívható, hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig.

A szabályok egyszerűsítésére azért is volt szükség, mert az ügyfelek nagy részénél a kétszeri fizetés gondot okozott, vagy elfeledkeztek a második részletről, vagy duplán fizettek – hívta fel a figyelmet közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Békés Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága.

fotóillusztráció: pixabay

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.