- hirdetés -

2010 óta mondhatjuk, hogy évről évre nő az eladott új autók száma. Ez ebben az évben sincs másként. Tarolnak a japán autók és az is jól látszott, hogy egyre kevesebben keresik a dízel autókat országosan és a megyében egyaránt.

Idén az országos 19,4 százalékos emelkedéshez képest is több autó fogyott a megyében eddig. Békés megyében decemberig 2363 darab személyi és kishaszon járműt vásároltak, ami 18,4 százalékos növekményt jelent.

Meszlényi Györgytől, a Meszlényi-Autó ügyvezetőjétől megtudtuk, hogy a Suzuki után a Dacia és a Toyota különböző változatait vitték a legtöbben. Leginkább a középkategóriás kisebb, kompaktabb autókat és a városi terepjárókat keresték a vásárlók.

Használt vagy új legyen – a dilemma, amikor valaki autó vásárlásán gondolkozik. Meszlényi szerint az új számos előnnyel jár, míg a rosszul kiválasztott használtautó szervízköltségei elérhetik a szalonból kigördülő jármű árát is.

– Az új autó minden elemében használatlan. Később jelentkezik karbantartási költsége, hiszen évekig garanciális. Éppen ezért, aki új autót vesz, biztonságot vásárol – tette hozzá az ügyvezető.

Meszlényi szerint a használt autó akkor jön szóba, amikor nincs meg egyben az új autó ára vagy nem akarnak hitelt felvenni. Kiemelte, hogy a használt ugyan több rizikóval jár, de ha jól karban volt tartva, akkor nem kell aggódni.

Egyre kevesebben keresik a dízelt

Elenyésző mértékben, de keresik az elektromos autókat is, bár az állami támogatás mellett is elég magas az ára. Meszlényi György kifejtette, hogy még nem épült ki kellően az országos hálózat, de van jövője a technológiának. Mint fogalmazott az autózás hajnalán sem volt ennyi benzinkút, mint napjainkban.

– Legtöbben városi autónak vásárolják, a Renault Zoé mellett a Toyota és a Hyundai hibrid modelljeit is keresik nálunk – ismertette az ügyvezető.

A dízel üzemű közép- és kiskategóriás autókat már használtan is kevésbé vásárolják az emberek. Egyre több hír járja, hogy kitiltják több európai városból a régi, gázolajjal működő járműveket. Meszlényi szerint elsősorban nem ez jelenti majd a technológia végét a személyautók esetében, hanem az egyre szigorodó előírások miatt drágább lesz az előállítási és karbantartási költség. Egyszerűen nem éri meg majd gyártani ebben a szegmensben. Az ügyvezető véleménye, hogy a nagyobb terepjárók, kisbuszok, buszok és kamionok esetében még hosszú ideig gázolajat használnak majd.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.