Az órák átállítása után a közlekedésben is nyakunkon az átállás. Gépkocsijaink téli abroncsait, melyek hét celsius fok átlaghőmérséklet felett már nem ideálisak, le kell cserélni nyáriakra.
Húsvét után elindul a tavaszi abroncs csere időszaka. A hideg, szeszélyes márciusi időjárás miatt idén is később kezdik az autósok téli abroncsaikat nyárira cseréltetni. A csúcs április közepén várható, így érdemes előre időpontot foglalni a gumis műhelyek valamelyikében.
A 2013-as márciusi nagy havazás óta minden tavasszal lényegesen óvatosabbak az autósok és hetekkel későbbre időzítik az időszakos kerékcserét. A szeszélyes időjárás az ország szinte egész területén megfontoltságra késztette az autósokat, így várhatóan húsvét után indul el a szezon megyénkben is. Ennek csúcsa április közepére várható és május első heteire enyhül a szervizekre helyeződő nyomás. Az abroncsszektorban is tapasztalható szakemberhiány miatt előfordulhat, hogy akár egyhetes, tíznapos várakozással is számolniuk kell az autósoknak.
Az elmúlt években már jelentős javulás érzékelhető a szezonális kerékcserék területén. Míg a pénzügyi válság idején az autók egy részén különféle okokból nyáron is téli gumikon közlekedtek, ma már szerencsére ez egyre kevésbé jellemző. A nyári abroncs más összetételű kompozit anyagból áll, mint a téli, hiszen arra tervezték, hogy az 50-60 fokosra hevült aszfalton se kenődjön. A nyári melegben hamarabb elkopik a téli szett és akkor hamar kell megint abroncsokat venni. Ami a legfontosabb, hogy egy jó minőségű nyári abronccsal felszerelt autó fékútja közel harmadával is rövidebb lehet, mintha téli abroncs feszülne a kerekeken.
Általában a nyolc-tíz évnél idősebb abroncsokat a profilmélységtől függetlenül cserélni kell. A korszerű nyári abroncsokat úgy tervezik, hogy vízelvezetés szempontjából is kiemelkedőek legyenek. Egy komoly tavaszi, nyári esőzés során könnyen előfordulhat, hogy a lejtők alján összegyűlik a víz, és ilyenkor megnő az aquaplaning, azaz a vízen csúszás veszélye.
Az abroncs nem képes a közte és az útburkolat közti vizet kiszorítani, a kerekek úgy elkezdenek csúszni, mintha jégen lennénk. A vízen csúszást megelőzni, vagy mérsékelni a sebesség csökkentésével és megfelelő állapotú abronccsal tudjuk: egy elkopott autóguminak jóval kisebb az árokmélysége, ezáltal kevesebb vizet képes kiszorítani.
Egy új, személyautóra tervezett abroncs esetében a profilmélység 6-12 milliméter között van, az előírások szerint legfeljebb 1,6 milliméter mélységig lehet használni, ám ez már rendkívül balesetveszélyes.
Érdemes az autósoknak tehát mielőbb felkeresni valamelyik gumiszervizt, hisz a biztonságnál nincs fontosabb.